En امروز : 7 اردیبهشت 1403

جلسه ستاد کرونا شهرستان آمل

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل

کد خبر : 98941 1 آبان 1399
پ

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل وبا حضور دیگر مدیران ادارات و نهادهای شهرستان آمل 1 آبان 99 . ‎

جلسه ستاد پیشگیری  و مقابله با کرونا به ریاست قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل وبا حضور دیگر مدیران ادارات و نهادهای شهرستان آمل 1 آبان 99 .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، دکتر اکبری مدیر شبکه بهداشت ودرمان آمل ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداری جهت پیگیری موضوع جلسه که با برگزاری جلسات متعدد ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گامهای مثبتی در این زمینه برداشته است .

وی بیان داشت : در شهرستان آمل پیک دوم کرونا را پشت سر گذاشتیم و الان در پیک سوم قرار داریم که باتوجه به آمار اعلام شده وضعیت شهرستان آمل قرمز می باشد و در این زمینه مردم باید نهایت همکاری را داشته باشند تا از این شرایط خارج گردیم .

مدیر شبکه بهداشت گفت : باتوجه به ورودی بیمار در بیمارستانها  تعداد بستری شدگان طی روزهای گذشته کاهش داشتیم ولی چند روزی است که دوباره وضعیت کرونا در شهرستان آمل حادتر می شود ، لذا در این زمینه همه موظف به اجرای دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونای کشور هستیم که در این زمینه شهروندان محترم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همکاری داشته باشند .

دکتر اکبری بیان داشت : باتوجه به اینکه در طی دو مرحله از شیوع بیماری کرونا توانستیم تجربیات زیادی کسب نمائیم و در این دوره از پیک کرونا امیدوارم بتوانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم و آمار متوفیان و حتی بستری شدگان را کاهش دهیم .

در ادامه قدرت ا... نائیج نژاد معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه اظهار داشت : با توجه به اینکه در موج سوم کرونا قرار داریم که دوره های قبل کادر درمانی ـ پزشکان ـ پرستاران و خدمه های بیمارستانها زحمات زیادی در  زمینه بیماری و مبارزه با آن کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد .

وی بیان داشت : تذکرات لازم و جامع از سوی مدیر شبکه بهداشت به جلسه ارائه گردید ، طبق آمار در مرحله قرمز و حاد قرار داریم و کل کشور درگیر این موضوع هستند که در این زمینه با ایجاد حساسیت بین اقشار مختلف مردم در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی ـ استفاده از ماسک می توان از انتشار بیماری به دیگری جلوگیری کرد .

معاون فرماندار افزود : شهرداران معابر و خیابانهای شهر را در طول روز ضد عفونی نمایند و با استقرار سیستم صوتی بر روی خودروها نسبت به اعلام هشدار به مردم در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی ـ استفاده از ماسک ـ عدم حضور در سطح شهر بجز در مواقع خاص اقدام گردد .

نائیج نژاد گفت :  شهرداریها با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهرها وجود دارند نسبت به آگاهی رسانی به مردم و هشدارهای بهداشتی اقدام نمایند ـ هلال احمر با نصب چادر و سیستم صوتی در چند نقطه از شهر اقدام نموده تا به مردم وضعیت قرمز را اطلاع رسانی نمایند تا نسبت به حساسیت موضوع تلاش نمودند .

وی افزود : باتوجه به آمار هیچگونه مشکلی در رابطه با بیماری معلمین و دانش آموزان در رابطه با بیماری نداریم چون اکثر دانش آموزان بصورت آنلاین در فضای مجازی در حال تحصیل هستند و کمترین حضور را در مدارس دارند به همین منظور آمار بیماری بین دانش آموزان و معلمین اصلا وجود ندارد که جای امیدواری می باشد .

معاون فرماندار بیان داشت : ادارات صمت ـ اصناف ـ تعزیرات ـ شبکه بهداشت و درمان با همکاری نیروی انتظامی نسبت به سرکشی و بازدید از سطح شهر اقدام نمایند و با افرادی که تخلف می کنند برخورد جدی بعمل آورند . جامعه هدف ما بازار است و سرکشی از مغازه ها و واحدهای کسبی بسیار مهم و تذکرات لازم داده شود . بازرسان نسبت به تکمیل فرم پلمپ اقدام نموده و آنرا تحویل انتظامی بدهند تا با افرادی که تخلف می کنند برخورد گردد .

قدرت ا... نائیج نژاد اظهارد اشت : اداره ارشاد با استفاده از فضای مجازی نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخش مردم در رابطه با بیماری کرونا اقدام نموده و آموزش و پرورش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی اقدام نمایند و بخشداران با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی و ازطریق بلندگوهای مساجد اطلاع رسانی نمایند و با استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها نسبت به ضد عفونی سطح روستاها اقدام نمایند .

در ادامه هریک از اعضاء حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه نمودند .

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری