امروز : 1 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران:

نیروی انتظامی در صف نخست اجرای قانون حفظ حقوق کودکان و نوجوانان

کد خبر : 98988 1 آبان 1399
پ

سمیه قاسمی طوسی در دیدار با فرماندهی انتظامی استان و بازدید از مرکز مشاوره آرامش و کلانتری ۱۴ ساری، نیروی انتظامی را در صف نخست اجرای قانون حفظ حقوق کودکان و نوجوانان دانست. ‎ ‎

 

سمیه قاسمی طوسی در ایام هفته نیروی انتظامی به دیدار فرماندهی انتظامی استان رفت و ضمن تبریک این ایام و خداقوت به پرسنل خدوم و فداکار پلیس انتظامی، در خصوص مسائل مبتلابه جامعه زنان، کودکان و نوجوانان با سردار میرزایی بحث و تبادل نظر کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: خدمت به مردم در لباس نیروی انتظامی با این گستردگی حوزه و حجم عظیم وظایف و تکالیف، افتخاری است که با هیچ چیزی قابل جایگزینی نیست.

قاسمی طوسی در ادامه با اشاره به توجه ویژه به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: از عوامل خدوم انتطامی توقع داریم نسبت به این قانون که اخیراً ابلاغ شد آگاهی لازم را داشته باشند و در مواجهه با کودکان بزهکار، بررسی شرایط نامناسب خانوادگی و عوامل اجتماعی دیگری که آنان را به سمت بزهکاری سوق داده و طرح پیشنهاد مجازات جایگزین حبس برای چنین پرونده هایی در گزارش هایی که برای مقام قضایی تنظیم می کنند را از نظر دور نداشته باشند.

وی در این دیدار همچنین به حضور موثر بانوان شاغل در نیروی انتظامی استان اشاره کرد و از تسهیلات و شرایط مطلوبی که با نظر مساعد فرماندهی انتظامی استان نسبت به گذشته برای این مادران و خواهران ارجمند، فراهم شد قدردانی کرد و خواستار استمرار این برنامه های حمایتی شد.

سمیه قاسمی طوسی در ادامه به حضور بانوان مشاور خانواده در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: این اقدام ارزشمند توسط نیروی انتظامی زمینه ساز افزایش اگاهی زنان شده و همچنین به مردان و زنان این نگرش را داد که تنش در محیط خانواده باید مدیریت و کنترل شود و نباید به صرف هر درگیری و تنشی، به سمت طلاق و جدایی رفت.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در ادامه به مراکز مشاوره رایگان پلیس انتظامی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد خانواده ها و همچنین نرخ بالای مراکز مشابه خصوصی، وجود چنین مراکزی را در حکم خدمت مضاعف نیروی انتطامی به مردم توصیف و از حمایت فرماندهی انتطامی استان از این مراکز قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل امور زنان و خانواده از مرکز مشاوره آرامش واقع در خیابان معلم و کلانتری ۱۴ دیدار و با پرسنل این مراکز درخصوص ضرورت پرهیز از برخورد قهری با بزهکاران نوجوان و جوان تاکید کرد.

 

گالری تصاویر

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها