En امروز : 10 فروردین 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

کد خبر : 99011 5 آبان 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، پیامی صادر کرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

پدافند غیرعامل، در شمار ساده ترین، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیز ترین روش های دفاعی در برابر تهدیدات و از جمله ی مهم ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت ها در حفظ و گسترش امنیت ملی، زمینه ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

نگاه بلند و عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات معظم له مبنی بر اینکه " پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص ... " و رویکرد ویژه ریاست محترم جمهوری، حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

در استان مازندران نیز در این حوزه بمنظور برنامه ریزی و سازماندهی ساز و کار های اجرایی شدن اهداف عالی پدافند غیرعامل یعنی کاهش آسیب پذیری و افزایش تاب آوری، برنامه جامعی جهت پیشرفت طرح جامع پدافند غیرعامل و سند راهبردی و بلند مدت سیاست های عالی این حوزه تهیه و پس از تصویب در قرارگاه های ملی پدافند غیرعامل کشور به استان ابلاغ و رونمایی شد. 

هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ۹۹ با شعار پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی؛ فرصت مغتنمی است تا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم در شرایط کرونایی در راستای مقابله با این بیماری عالمگیر برای اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارکنان با بهره گیری از رسانه ها، صدا و سیما و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد.

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاوردهای این حوزه؛ انتظار دارم که الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح ها، پروژه ها و زیرساخت های توسعه شهری و همچنین مراکز و سامانه های مهم و اقتصادی، در راستای مصون سازی از آسیب ها رعایت گردد.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

اشتراک گذاری