امروز : 7 اردیبهشت 1403

بمناسبت آغار هفته پدافند غیر عامل

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد

کد خبر : 99021 6 آبان 1399
پ

بمناسبت آغار هفته پدافند غیر عامل فرماندار ویژه شهرستان بابل با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد... ‎

 

بمناسبت آغار هفته پدافند غیر عامل

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اصحاب رسانه  نشست خبری برگزار کرد

به گزارش مهدی بادی کناری، مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل بمناسبت آغار هفته پدافند غیر عامل نشست خبری فرماندار ویژه این شهرستان با اصحاب رسانه  در آغازین روز این هفته در سالن جلسات فرمانداری بابل برگزار شد.

قربانعلی ولی زاده، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در این نشست گفت: سازمان پدافند غیر عامل در سال ۸۲ بر اساس فرامین مقام معظم رهبری تشکیل شد و هر ساله# ۸ آبان به عنوان روز پدافند غیرعامل و ۵ آبان الی ۱۲ آبان ماه به عنوان #هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به  شعار امسال هفته پدافند غیر عامل که

 #مقاومت فعال

#تاب آوری حیرت‌انگیز

و# ایران قوی می باشد

بر اجرای برنامه های هفته پدافند غیرعامل با توجه به شرایط کرونایی موجود توسط دستگاه‌های اجرائی تاکید کرد.

فرماندار بابل ، پدافند غیرعامل را مهمترین ابزار بازدارندگی، کاهش مخاطرات و آسیب ها و پایدارترین و صلح آمیز ترین روش دفاعی کشور و پشتوانه اقتدار و پایداری ملی کشوردانست و افزود: تضمین امنیت کشور مستلزم زیرساخت پدافند غیرعامل است.

در همین راستا و برای آمادگی شهرستان در بحث پدافند غیرعامل شهرستان بابل برای برق منطقه شمال و جنوب بابل پست ۲۳۰ و ۴۰۰ پیش بینی گردید تا اگر مشکلی در قطعی برق مناطق صورت گیرد از پست های مجاور استفاده شود و مشکل ظرف چند ساعت برطرف گردد.

همچنین لازم به ذکر است ۸۰ درصد ۵۵۰ نانوایی سهمیه دولتی و بیش از ۲۹۵ خبازی با سهمیه آرد نیمه آزاد سطح شهرستان را به سیستم دوگانه سوز و همچنین سوخت گازوئیل مجهز کردیم که در زمان قطعی برق  مشکلی در پخت نان نداشته باشیم.

در حوزه آب شرب ۵۰ درصد چاه ها و همچنین تمامی ایستگاه های پمپاژ آبرسانی به ژنراتور مجهز شدند. همچنین باید اعلام کنم: فاز نخست تصفیه خانه آب شهرهای گروه الف انشاالله در هفته آینده با ۴۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار خواهد شد .برای افتتاح فاز نخست تصفیه خانه به مدت چهار روز آب برخی از مناطق بابل باید قطع شود تا سیستم تاسیسات آبرسانی شست و شو و ضدعفونی گردد.

وی گفت : با توجه به اینکه ما به خاطر گل آلود شدن و قطع آب شرب بویژه در ماه گذشته شرمنده مردم شدیم ، منتظریم تا آب شرب بابل به پایداری برسد و پس از آن فاز نخست تصفیه خانه بعد از انجام مقدمات شست و شو وارد مدار شود.

 وی ابراز داشت: به امید خدا تا دهه فجر سال جاری تصفیه خانه آب شهرهای گروه الف به صورت کامل افتتاح خواهد شد تا مشکل آب شهرستان‌های بابل بابلسر و فریدونکنار به صورت کامل حل گردد.

ایستگاه های گاز شهرستان حوزه شهری و سطح شهرستان از دو سال پیش تا به حال با هم رینگ هستند. و در حوزه مخابرات هم  برای تمامی ایستگاه ها پورتال سیار استفاده شده است و در زمینه آنتن دهی مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی افزود:برای هفته پدافند غیر عامل ۶ کارگروه «امداد و نجات، راه و شهرسازی، سازماندهی دفاعی و امنیتی، کارگروه جهاد، انرژی و برق، فرهنگی و آموزشی» تشکیل شده است.

در هفته پدافند غیر عامل امسال ۳۲ برنامه، یک کارگاه آموزشی و ۶ رزمایش در سطح شهرستان خواهیم داشت.

زنگ پدافند غیرعامل در تمامی مدارس شهرستان، جهت #فرهنگ سازی نواخته خواهد شد و تلاش ما این است تا با عمومیت بخشی به این موضوع و ایجاد دغدغه نسبت به این امر بتوانیم نتیجه ی موفق در زمینه پدافند غیرعامل در سطح شهرستان و استان به دست آوریم.

طرح جامع کشوری پدافند غیرعامل به صورت همزمان با سراسر کشور رونمایی می شود.

مانور منطقه ای را با مشارکت همه ی دستگاه های اجرایی در روز ۱۲ آبان در بخش بندپی غربی بابل برگزار خواهیم کرد .

چند پروژه محوری از جمله

# راه بین روستایی لدار، پی نماز و یک شوب «اتصال دهنده بخش های بندپی شرقی، بندپی غربی، گتاب و بابلکنار» به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر و با اعتباری معادل سه میلیارد تومان

# راه بین روستایی چهره، ازارسی و امیرده* به طول ۳۰۰۰ متر و با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان

# مانور شهرستانی مبارزه با مگس مدیترانه ای

# مانور اطفای حریق

# مسابقات دوچرخه سواری در راستای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در شهرستان

# برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مگس مدیترانه ای

از جمله برنامه های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان بابل می باشد.

 

همچنین فرماندار بابل در ادامه به تبیین آخرین آمار بیماران کرونایی در شهرستان بابل پرداخت و گفت:

آخرین آمار کرونایی شهرستان ۱۵۳ نفر بستری،  ۲۳ بستری جدید و3 فوتی در امروز می باشد.

وی افزود:از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان، ۳۴۵ نفر فوتی کرونایی مثبت و  ۳۹۳ نفر فوتی مشکوک به کرونا داشتیم. متاسفانه در روزهای اخیر شاهد کم شدن دغدغه از سوی شهروندان و عدم رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک توسط همشهریان عزیز هستیم.در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ارباب رجوع ها در ادارت بابل، خدماتی نباید توسط این ادارات صورت بگیرد.

فرماندار بابل در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موفقیت های اخیر فرمانداری بابل اعلام کرد: در ارزیابی ۷ شاخص اقتصادی سال ۹۸، فرمانداری بابل به عنوان فرمانداری موفق استان به وزارت کشور معرفی گردید  و دین پرست #معاون اقتصادی وزارت کشور نیز در  سفر اخیر خویش به استان مازندران بر این نکته تاکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد: در ارزیابی عملکرد اخیر از سوی استانداری مازندران در اجرای ماده ۸۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و آئین نامه اجرایی وزارت کشور،  اعم از فعال کردن واحدها، تعیین تکلیف واحدهای تحت تکلف بانک ها و در بحث ایجاد اشتغال ، فرمانداری بابل موفق شد با کسب امتیاز  ۹۱۳ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده و کسب امتیاز عالی از لحاظ عملکردی #رتبه_دوم را در بین فرمانداری های سطح استان کسب نماید و این اتفاق خوب ناشی از استفاده درست از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و پرسنل تحت امرشان و علی الخصوص معاونین این فرمانداری و بخشداری ها و همکاران فرمانداری و بخشداری های تابعه  و نیز آرامش  حاصل از اطلاع رسانی بدون حاشیه خبرنگاران شهرستان می باشد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها