En امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

رشد جمعیت؛ واکاوی، ارزیابی و هدف گذاری شود / تشکیل کمیته کاری تخصصی برای تحقق ابلاغیه سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری

کد خبر : 99065 7 آبان 1399فرهنگی
پ

حسین زادگان: مقوله رشد جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری و از سیاست های ابلاغی معظم له می باشد، باید به صورت دقیق و با کار مطالعاتی و علمی؛ ارزیابی، واکاوی و هدف گذاری شود. ‎

 

جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، امور زنان و خانواده استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد.

این جلسه بر اساس کمیته شورای راهبردی جمعیت استان در راستای تحقق ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 92 در خصوص افزایش جمعیت، فرزند پروری، ازدواج آسان، تکریم سالمندان و ... به ریاست وزارت کشور و مشارکت همه دستگاه ها در 14 بند ؛ برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، امور زنان و خانواده استان با تاکید بر ضرورت و اهمیت تحقق سیاست های ابلاغی جمعیتی رهبر معظم انقلاب برای آینده کشور، گفت: همه اهتمام بر این است تا نرخ رشد جمعیت استان که در سال نود؛ 1.22 درصد و سال نود و پنج 1.33 درصد بوده است، طی برنامه یی در سال 1400 به بالاتر از 1.5 درصد ارتقاء یابد.

او افزود: برای تحقق برنامه ازدواج آسان در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت، ستاد تسهیل ازدواج با حضور فرمانداران و ائمه جمعه در شهرستان ها تشکیل شده است تا در این مورد برنامه ریزی و فعالیت نمایند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به اینکه اهمیت سرمایه های انسانی بیش از سایر منابع قدرت می باشد، افزود : مقوله رشد جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد باید به صورت دقیق و با کار مطالعاتی و علمی مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد.

احمد حسین زادگان افزود: بحث افزایش جمعیت و باروری که از دغدغه های مقام معظم رهبری و یکی از موضوعات سیاستهای کلی نظام است هدف گذاری مناسب شود.

استاندار مازندران گفت: علاوه بر بحث مطالعه ملی، مطالعه استانی نیز باید به صورت کاربردی با بررسی عوامل اقتصادی، فرهنگی، تغییر سبک زندگی انجام شود؛ لذا با تشکیل کمیته تخصصی با حضور دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، دانشگاه مازندران، اداره کل بانوان و خانواده و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ضمن رصد برنامه وطرح های مختلف جهت تحقق ابلاغ سیاست های کلی جمعیت در تمامی حوزه ها بررسی و در جلسه آینده جهت اجرایی شدن ارائه شود.

وی گفت: بحثهای میانگین سن ازدواج ، عوامل طلاق، تحصیلات، جمعیت روستایی وکوهستانی تحقیقات انجام شود و بر روی عوامل مهم تمرکز شود تا هدف گذاری اجرایی گردد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری