امروز : 5 اردیبهشت 1403

پیام تبریک فرماندار شهرستان نور به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی

کد خبر : 99552 24 آبان 1399
پ

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد با گسترش برنامه‌های کتابخوانی، این مهم به یک عادت همیشگی در بین مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبدیل شود. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نور متن پیام دکتر علی شادمان بدین شرح است:

به نام خدا

کتاب‌خوانی، یک سنت پسندیده، یک عادت کارآمد و تأثیرگذار و یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کمال روحی انسان است.امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین جلوۀ باشکوه چنین ارزشی را می‌توان در ابتدای برنامه‌های پیامبرعظیم‌الشأن اسلام یافت که رسالتش را با فرمان‌ِ «خواندن» از سوی خداوند آغازمی‌کند و پی می‌گیرد. در همین فرهنگ مقدس است که خداوند یگانه، به قلم و حرمت آن سوگند یاد می‌کند و معجزۀ جاودانۀ آخرین سفیر الهی را یک کتاب آسمانی تشکیل می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که در تمام ادوار تاریخی سرزمین پهناور ایران، سرشار اندیشه های ناب و نو در همه زمینه ها خصوصا کتابت و دنیای نویسندگی بوده است. فردوسی، سعدی، حافظ، ابوریحان بیرونی، خوارزمی، ابن سینا و...که بر تارک تاریخ علم وادب جهان همچون  ستارگانی بی بدیل می درخشند، در عصر کنونی نیز بزرگانی چون پروفسور حسابی، علما وادبایی دیگر هستند که در این  مقال امکان نام بردن یکایک  آنان میسر نیست.

اینجانب به نوبه خود  ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب، کتابخانه و کتابدار؛ از تلاش و کوشش خالصانه  کتابداران عزیز شهرستان نور در مسیر  ترویج  علم و  دانش و آماده سازی منابع علمی و امکانات کتابخانه ای  تقدیر و تجلیل می نمایم.

علی شادمان

فرماندار شهرستان نور

اشتراک گذاری
پیوند ها