امروز : 6 اردیبهشت 1403

جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد کرونای استان مازندران به ریاست مهندس حسین زادگان استاندار مازندران

جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد کرونای استان مازندران به ریاست مهندس حسین زادگان استاندار مازندران

کد خبر : 99646 28 آبان 1399
پ

جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد کرونای استان مازندران به ریاست مهندس حسین زادگان استاندار مازندران و با حضور معاونین استاندار ـ مدیران کل استانی ـ فرماندهان سپاه و انتظامی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ـ فرمانداران ـ بخشداران و شهرداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی 28 آبان برگزار گردید . ‎

جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد کرونای استان مازندران  به ریاست مهندس حسین زادگان استاندار مازندران و با حضور معاونین استاندار ـ مدیران کل استانی ـ فرماندهان سپاه و انتظامی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ـ فرمانداران ـ بخشداران و شهرداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی 28 آبان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : در این جلسه احمد حسین زادگان استان مازندران ضمن خیرمقدم به همه مدیران حاضر در جلسه اظهار داشت : باتوجه تعطیلات اعلام شده از سوی ستاد کرونای کشور در استان مازندران 3 شهر ساری ـ بهشهر و آمل در وضعیت قرمز قرار دارند و مابقی شهرستانها در وضعیت نارنجی هستند که تعطیلات ادارات از روز شنبه عملیاتی و اجرایی خواهدبود و ضمانت اجرای دستورالعمل استخدامی کشور لازم الاجرا می باشد .

وی بیان داشت : در تمام شهرستانها فرمانداران دقت داشته باشند مسئولیت در شهرستانها با فرمانداران و ودر حوزه عملیاتی بر عهده فرماندهان سپاه می باشد ، در حوزه کلاس و درس دانش آموزان فعالیت هیچگونه کلاسهای درسی و آموزشی نخواهیم داشت ، جرایم تردد خودروها از 21 الی 4 صبح برقرار می باشد و ورود و خروج به شهرستانهای دیگر از روز شنبه ممنوع می باشد .

استاندار مازندران گفت : روسا و مدیران ادارات مسئول اجرای دستورالعمل در اداره متبوع خود خواهند بود ،  پلیس راهنمایی ورانندگی در حوزه شهری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه در مناطق برون شهری باید فعالیت گسترده داشته باشند ، نظارت کلی بر بازار و مشاغل گروههای اعلام شده از سوی ادارات صمت در شهرستانها و سایر دستگاههای اجرا گردد .

احمد حسین زادگان بیان داشت : کمیته تخصصی در خصوص ترددها تشکیل شود ، در خصوص کارت تردد استانداری و مجموعه های زیرمجموعه مثل سالهای گذشته کارت تردد ویژه برای افرادی که نیاز به تردد دارند در اختیار فرمانداران با کد و نام فرد با شماره سریال قرار دهند تا سوء استفاده صورت نگیرد و طرح محله محور کمیته های مختلف باید صورت گرفته و لازم الاجرا می باشد ، روستاها با تعصب و حساسیت بیشتری از سوی دهیاران وشوراهای اسلامی نسبت به کنترل رفت و آمدها ، ضد عفونی و سمپاشی ها معابر و کمک به خانواده های محروم با همکاری بسیج در سطح روستاها انجام دهند .

استاندار مازندران افزود : در حوزه شهری باید اطلس داشته باشیم ، منطقه ـ محله و ناحیه مشخص شود و بلوک بندی انجام گردد و هیأت امناء مساجد از سوی اداره اوقاف به فرمانداران ارسال گردد ، فرمانداران مثل شعبات اخذ رأی ، افراد مسئول و اعضای محله و مکان و امکانات را بررسی کنند و از تمام ظرفیت ها برای کمک به مردم استفاده نمایند ، همه روزه جلسه برگزار شود و با رسانه ها و کانالهای پرمخاطب همکاری انجام گردد و مصاحبه های احساسی نباید بشود ، تعزیرات قوی تر نظارت داشته باشند ، قاطعیت در اجرای طرح بسیار مهم است ، آموزش و پرورش هرموقع بسیچ درخواست نیرو کرد از معلم و مدیر گرفته همه باید در اختیار طرح حاج قاسم سلیمانی قرار بگیرند .

حسین زادگان افزود : اگر طرح می خواهد موفق شود فرماندار و سپاه نقش اصلی را بر عهده دارند همه ادارات و دستگاههای اجرایی به کمک آنها باشند ، حتماً طرح مورد نظر باید موفق شود ، در تأکید بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم که قابل اجرا است فقط جان مردم مهمتر از هرچیز دیگر است ، صدا وسیما گزارش کار به مردم ارائه دهد همه ادارات کل به تناسب جامعه هدف باید کار کنند ، بحث مدیریت و کنترل موفق نمی شود مگر با تلاش همه مدیران .

استاندار مازندران گفت : در رابطه با وضعیت تردد افرادی که در شهرستانی دیگر زندگی می کنند و محل کارشان شهرستان دیگر می باشد با اعلام فرماندار مبداء به فرماندار محل اقدامات نامه داده شود تا مشکلی برای مردم بوجود نیاید و افرادی که نیاز به پزشک دارند تردد بیماران با نوبت پزشک قابل اجرا خواهد بود .

در پایان مدیران استانی نکته نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه دادند و جلسه به پایان رسید .

در ادامه جلسه ستاد کرونای شهرستان آمل به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل وبا حضور اعضای ستاد کرونای شهرستان آمل و معاونین فرماندار وبخشداران و شهرداری شروع گردید و علیرضا شریعت معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه اظهار داشت : در حال حاضر ۱۶۸ بیمار در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند ،گفت که ۵۶ درصد این افراد در جمع‌های خانوادگی به بیماری کووید-١٩ مبتلا شدند.

علیرضا شریعت روز چهارشنبه با بیان اینکه شهرستان آمل از جمله سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی است ، افزود : در حال حاضر با افزایش آمار بیماران بستری کووید-۱۹ ، هر پنج بیمارستان شهرستان در حال پذیرش این بیماران هستند.
وی بر ضرورت قطع موقت دورهمی های خانوادگی تا عادی شدن شرایط تاکید کرد و گفت : انتظار ما این است که با توجه به شرایط فعلی شهرستان که جز شهرهای خیلی پرخطر محسوب می شود ، مردم از برگزاری هرگونه تجمعی خودداری کنند.
شریعت با بیان اینکه در ٢٤ ساعت گذشته تعداد افراد بستری جدید از تعداد ترخیصی ها کمتر بوده ، افزود : امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری مهمانی ها و تجمعات شاهد کاهش این آمار باشیم.

در ادامه فرماندار آمل از کلیه مدیران دستگاههای اجرایی واعضای ستاد کرونای شهرستان خواست تا پای کار باشند و نسبت به انجام مصوبات شخصاً اقدام نمایند و با افراد متخلف برخورد جدی صورت پذیرد .

 

 

اشتراک گذاری
پیوند ها