امروز : 31 فروردین 1403

جلسهٔ ستاد پیشگیری ومقابله با ویروس کرونای استان مازندران به ریاست حسین زادگان استاندار مازندران به منظور بررسی آخرین تصمیمات اجرایی طرح جامع محدودیت هایی کرونایی

همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور هاد خنجری فرماندار شهرستان بهشهر و روسای دستگاههاس اجرایی در محل فرمانداری شهرستان بهشهر برگزار گردید.

کد خبر : 99703 29 آبان 1399
پ

🔷اهم موضوعات مطروحه: 🔹بامتخلفان کرونایی پلمپ ، جریمه وبا کسانی که با سلامت و جان مردم بازی می کنندبرخورد شدید و قاطع قانونی می‌شود. 🔹بزرگترین وظیفه خدمتگزاران مردم ، عملیات اجرایی محدودیتهای کرونایی از شنبه آغاز میشود. 🔹تمام ورودی های شهرها و روستاها طبق دستورالعمل های تعیین شده ، توسط تیم های مشخص شده مسدود خواهد شد ،نهایت سختگیری های قانونی برای آنانی که علیرغم هشدارهای عزم سفر به شهرستان بهشهر را کردند ، اعمال خواهد شد. ‎

🔴احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله که با مشارکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد، گفت: طرح محدودیت های کرونایی از بامداد روز شنبه به تناسب وضعیت شهرستان‌ها که اکنون در دست است اجرایی و عملیاتی می‌شود.

🔹استاندار همراهی مردم و اجرای طرح از سوی آنان را برای توفیق و دست یابی به اهداف طرح بسیار موثر دانست و تصریح کرد: امیدواریم با اجرای درست و پکپارچه این طرح، از فرسایشی شدن روند ابتلا به کووید 19 جلوگیری ‌شود. 

🔹وی با اشاره به این که مقابله با شیوع ویروس، کاهش میزان ابتلا و نهایتا از بین بردن این ویروس؛ هدف از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و خلوت کردن خیابان ها است، عنوان کرد: همکاری بازار و اصناف می تواند از ضرر و زیان هایی که در صورت تعطیلی های درازمدت به اقتصاد، بازار و معیشت مردم وارد می شود ممانعت کند.

🔹استاندار با بیان اینکه عدم مواجهه جدی با محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های قانونمند، مشکلات زیانباری را به بار خواهد آورد، گفت: نباید به دوربین‌ها و پایش‌ها اکتفا کنیم و حضور میدانی مهم است.
به همین منظور بنا نداریم جو شهر را پلیسی و امنیتی کنیم بلکه نظر بر این است که با اولویت قرار دادن تعامل و احترام نسبت به مردم و بکارگیری ادبیات مناسب و رعایت حقوق شهروندی، مازندران را در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی یکپارچه ببینیم.

🔹حسین‌زادگان با اشاره به این که همه باید در تحقق اهداف طرح مطالبه گری کنند، افزود: در اجرای این محدودیت‌ها کیفیت و نحوه اجرای کار در شهرهای مختلف باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که در استان مازندران با توجه به موقعیت جغرافیابی شرایط ویژه است به شکلی که فاصله روستاها و شهرها به هم نزدیک است به همین منظور در برخی شهرستان؛ فرمانداران باید اختیارات کاملی را به مدیران واگذار کنند تا در نحوه اجرای این طرح شاهد اقدامات موثر تری باشیم.

🔹او بر نظارت جدی فرمانداران بر اجرای طرح تاکید کرد و خواستار همکاری جدی فرمانداران شهرهای مجاور در اجرای طرح شد. 

🔹استاندار مازندران حفظ جان و سلامت مردم با رعایت احترام و حقوق شهروندی را هدف از اجرای این طرح دانست و افزود: نباید روح قانون در اجرای محدودیت‌ها خدشه‌دار شود. همه باید با کمک هم از به خطر افتادن بیشتر جان مردم جلوگیری نماییم.


🔹فرماندار بهشهر در این جلسه گفت:دوران کرونا همه ما باید تابع مقررات ستاد کرونا باشیم و فرافکنی نشود و همدلی در دستور کار باشد و نظارت ها با قوت انجام شود.


🔹هادی خنجری فرماندار شهرستان بهشهر در این جلسه عنوان کرد: کار اجرایی با استفاده از توان همه جانبه برای مقابله با کرونا انجام شود و بدانیم اگر در اجرای طرح موفق باشیم؛ آمار ما در دوره های بعدی کمتر خواهد بود.

🔹وی گفت: امنیت در شهرستان مهم است و نیاز داریم تا اگر نیاز به بستن ورودی های شهرها شد؛ در صحنه حاضر باشیم.


🔹خنجری گفت: ستاد کرونا دارای اختیارات تام است و با افرادی که از قوانین سرپیچی می کنند؛ به عنوان مجرم برخورد می شود.

🔷اهم موضوعات مطروحه:
🔹بامتخلفان کرونایی پلمپ ، جریمه وبا کسانی که با سلامت و جان مردم بازی می کنندبرخورد شدید و قاطع قانونی می‌شود.
🔹بزرگترین وظیفه خدمتگزاران مردم ، عملیات اجرایی محدودیتهای کرونایی از شنبه آغاز میشود.
🔹تمام ورودی های شهرها و روستاها طبق دستورالعمل های تعیین شده ، توسط تیم های مشخص شده مسدود خواهد شد ،نهایت سختگیری های قانونی برای آنانی که علیرغم هشدارهای عزم سفر به شهرستان بهشهر را کردند ، اعمال خواهد شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها