En امروز : 9 فروردین 1403

دکتر احمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما:

۲۸۰روستای مازندران در خطر رانش زمین

کد خبر : 103193 24 فروردین 1400
پ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران: رانش زمین در روستا‌ها و راه‌ها مهمترین تهدید و خسارات وارده محسوب می‌شوند. ‎

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، علی اصغر احمدی در حاشیه سفر به شهرستان رامسر بر اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش خطرات و پیامد‌های آن تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر رانش زمین در روستا‌ها و راه‌ها مهمترین تهدید و خسارات وارده محسوب می‌شوند افزود: به همین دلیل و با دستور استاندار مبنی بر مطالعات علمی و کارشناسی، قراردادی بین این اداره کل و پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

احمدی گفت: در این راستا با هماهنگی و نظر فرمانداران شهر‌های مازندران، ۲۸۰روستای در خطر رانش به این پژوهشکده معرفی تا مطالعات انجام گرفته که در بعضی مناطق با اقدامات پیشگیرانه خطرات رفع شده و در سایر نقاط استان نیازمند عملیات اجرایی هستیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: وجود خطر سیلاب‌های رودخانه‌ها در استان از جمله سیل مهر سال۹۷ موجب ساماندهی و لایروبی ساخت دیواره‌های حفاظتی در حال انجام شد.

احمدی تصریح کرد: موضوع آزادسازی حریم رودخانه‌ها و انتقال ساکنان اطراف رودخانه‌ها و متصرفان به حریم رودخانه با همکاری شهرداری ها، آب منطقه ای، اداره کل صمت، و دستگاه قضایی نیز در دستور کار قرار دارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری