برندسازی؛ مازندران را به مقصد گردشگری تبدیل می کند / ترسیم نقشه راه و تدوین الگوی راهبردی طرح جامع گردشگری استان در دستور کار

یوسف نوری، استاندار مازندران در جلسه بسته کاری گردشگری استان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم گردشگری مازندران مقصد باشد، این مقصدسازی در گرو برندسازی تولیدات است، افزود: برای این مقصد گردشگری به شیوه‌های مدیریتی ویژه نیاز است.

استاندار افزود: توانمندسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بومی هر شهر به توانایی مدیران در شیوه مدیریت ارتباط مستقیم دارد.

مقام عالی دولت در استان، مقصدسازی مازندران و جایی به عنوان محل رجوع گردشگران را در گرو ارائه مجموعه‌ای از خدمات و فعالیت‌ها برشمرد که در بازار رقابت بتواند مسافران را به سمت خود جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مقصد گردشگری با هدف افزایش نرخ اقتصادی منطقه و رفاه مردم محلی باشد، خاطرنشان کرد: باید سهم اقتصادی مردم مازندران از گردشگری ارتقاء پیدا کند.

نوری یادآور شد: مازندران با وجود ظرفیت‌های طبیعی؛ دریا، کوه و جنگل و شاخص های تاریخی، هنری ،کشاورزی و ورزشی نیاز به طراحی مقصد گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاری دارد‌.

وی گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی را دو مقوله مهم اقتصادی مطرح کرد و افزود: استان مازندران به ترسیم نقشه راه و تدوین الگوی راهبردی طرح جامع گردشگری نیاز دارد.

وی همچنین از استخراج بسته‌های اجرایی در حوزه‌های گردشگری دریایی، طبیعت‌گردی، کشاورزی و روستاگردی، ورزشی، سلامت، بین الملل با پیوست فرهنگی خبر داد‌.

استاندارمازندران، گفت: گردشگری؛ صنعتی است که در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی نافذ است و نقش مستقیم و مهمی در توسعه و رشد و نوسازی اقتصاد و جامعه و همچنین افزایش اشتغال دارد.

وی با بیان این نکته که گردشگری بدون نقشه راهبردی تمام فرصت‌ها را به چالش تبدیل می‌کند، تصریح کرد: گردشگری با الگوی راهبردی، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری در تاسیسات زیرساخت عمومی و گردشگری، بخش تجاری، صنایع وابسته، صنایع غذایی، خدمات عمومی، فرهنگی، هنری و ورزشی خواهد بود.

وی در پایان رفع تمام معضلات و مشکلات را در گرو تهیه بسته‌های راهبردی اقتصادی گردشگری در استان مازندران دانست.

چاپ محتويات