بررسی مسائل و چالش‌های منابع طبیعی شهرستان نور در نشست سرپرست فرمانداری شهرستان با مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران

 

 

سرپرست فرمانداری شهرستان نور در نشست مشترک با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی و گردشگری، ضمن رعایت ضوابط قانونی حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نور، دوشنبه ۴خرداد۱۴۰۵ نشست بررسی مسائل و چالش‌های حوزه منابع طبیعی شهرستان با حضور "محمدهادی رجایی" سرپرست فرمانداری شهرستان نور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، معاون عمرانی فرمانداری، شهرداران و رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه، مسائل کلیدی و دغدغه‌های شهری در نقاط مختلف شهرستان مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفت. از جمله موضوعات مطرح شده می‌توان به تعیین تکلیف وضعیت آرامستان‌های ایزدشهر، چمستان و بلده، پیگیری نقشه‌های اراضی منابع طبیعی در چمستان و بررسی طرح‌های گردشگری این منطقه اشاره کرد.

 

وضعیت پارک جنگلی کشپل چمستان و پارک جنگلی ۳۶۰۰ هکتاری نور، اراضی انتهای گلسار ۱۵ ایزدشهر، و همچنین شناسایی و ساماندهی درختان خطرآفرین در سطح شهرستان از دیگر محورهای مورد گفتگو بود که تصمیمات لازم جهت اتخاذ راهکارهای اجرایی برای آن‌ها اتخاذ گردید.

 

در بخش دیگری از این نشست، به مسائل بخش بلده از جمله تداخلات اراضی، وضعیت مسیل‌های منتهی به این شهر و همچنین دغدغه نبود استخر آبگیری و انبار جهت بهره‌برداری در مواقع بحرانی پرداخته شد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان نور در پایان این نشست با تأکید بر هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی و منابع طبیعی، تصریح کرد: با هدف خدمت‌رسانی به مردم و توسعه زیرساخت‌های شهری، تمامی تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد تا شاهد رفع موانع پیش‌رو باشیم.

چاپ محتويات