برگزاری جلسه کارگروه پسماند روستایی شهرستان بهشهر به ریاست فرماندار شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر، جلسه کارگروه پسماند روستایی شهرستان با هدف بررسی راهکارهای ساماندهی پسماند، توسعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در روستاها، به ریاست مهندس حامدی فرماندار شهرستان و با حضور مهندس اصغریان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، دکتر حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ،احمدی گرجی بخشدار مرکزی و دهیاران بخش‌های مرکزی و یانسر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار شهرستان بهشهر با اشاره به تأکیدات استاندار محترم مازندران در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند و ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، بر لزوم همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها و مشارکت فعال مردم در اجرای این طرح تأکید کرد.

مهندس حامدی با بیان اینکه مدیریت صحیح پسماند علاوه بر حفظ محیط زیست، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی در مناطق روستایی باشد، خواستار برنامه‌ریزی منسجم برای اجرای طرح‌های مرتبط با تفکیک زباله از مبدأ و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در روستاها شد.

در ادامه این نشست، پس از بررسی مسائل و ارائه دیدگاه‌های حاضران، مقرر شد با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر، دهیاران محترم و مشارکت مردم شریف روستاهای شهرستان، اقدامات لازم در راستای تفکیک زباله از مبدأ و همچنین اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با محوریت ساماندهی پسماند انجام شود.

همچنین بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه مدیریت پسماند تأکید شد تا ضمن بهبود وضعیت زیست‌محیطی روستاها، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان عزیز فراهم گردد.

چاپ محتويات