به گزارش روابطعمومی فرمانداری شهرستان نور، دوشنبه ۱تیر ۱۴۰۵جلسه تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست"محمدهادی رجایی" سرپرست فرمانداری و با حضور معاونت عمرانی و اعضای ستاد تنظیم بازار در محل فرمانداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، سرپرست فرمانداری شهرستان نور با تأکید بر ضرورت تأمین بهموقع کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم، اظهار داشت: رضایتمندی مردم و تأمین نیازهای روزمره آنان باید در اولویت تمامی دستگاههای اجرایی باشد و هیچگونه کمبود یا اختلالی در ارائه خدمات و توزیع اقلام اساسی پذیرفتنی نیست.
وی همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر روند توزیع کالاهای اساسی، کنترل قیمتها و جلوگیری از هرگونه اخلال در بازار تأکید کرد و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر میان دستگاههای اجرایی، نهادهای نظارتی و بخش خصوصی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای شهروندان شد.
در ادامه جلسه، حاضران در خصوص موضوعات مختلف از جمله تخصیص و ارسال آرد به بخش بلده، وضعیت آرد و نان، تأمین و توزیع آرد نوع ۶، تأمین و توزیع مرغ و برندهای مختلف آن، مسائل مرتبط با سوخت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اعضای ستاد تنظیم بازار ضمن ارائه گزارشها، دیدگاهها و پیشنهادات خود، راهکارهای لازم برای رفع موانع موجود و بهبود روند خدماترسانی را مطرح کردند و در پایان، تصمیمات لازم در راستای تأمین نیازهای مردم و مدیریت بهتر بازار شهرستان اتخاذ شد.
در بخش مربوط به آرد و نان، وضعیت تأمین سهمیههای مورد نیاز نانواییها، نحوه توزیع آرد در مناطق مختلف شهرستان و راهکارهای ارتقای کیفیت خدماترسانی به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر ضرورت تأمین بهموقع آرد مورد نیاز بخش بلده و رفع مشکلات احتمالی در فرآیند حمل و توزیع آن تأکید شد.
در حوزه تأمین و توزیع مرغ نیز گزارشهایی از وضعیت بازار ارائه شد و اعضای جلسه بر لزوم حفظ تعادل عرضه و تقاضا، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها و تأمین مستمر این کالای پرمصرف برای خانوارها تأکید کردند.
موضوع سوخت و مسائل مرتبط با جایگاهداران نیز از دیگر محورهای مهم این نشست بود. در این بخش، مشکلات موجود در زمینه تأمین سوخت، خدماترسانی جایگاهها و مطالبات فعالان این حوزه مطرح شد و راهکارهایی برای رفع موانع و بهبود روند ارائه خدمات مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای ستاد تنظیم بازار ضمن ارائه گزارشها، دیدگاهها و پیشنهادات خود، راهکارهای لازم برای رفع موانع موجود و بهبود روند خدماترسانی را مطرح کردند و در پایان، تصمیمات لازم در راستای تأمین نیازهای مردم، افزایش رضایتمندی شهروندان و مدیریت بهتر بازار شهرستان اتخاذ شد.