به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سوادکوهی در جلسه ساماندهی سواحل استان با تأکید بر اینکه اجرای دقیق و کامل دستورات استاندار باید خط قرمز همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی باشد، اظهار کرد: آرامش و آسایش مردم همواره مهمترین اولویت استاندار بوده و انتظار میرود همه دستگاهها با پذیرش مسئولیت، برای تحقق این هدف تلاش کنند.
وی با انتقاد از پاسکاری مسئولیتها میان برخی دستگاهها، افزود: فرمانداران محور مدیریت امور در شهرستانها هستند و باید با احصا، رصد و پیگیری مستمر مسائل سواحل، مشکلات را بهموقع به دستگاههای مرتبط و استانداری اعلام کنند تا از بروز نارساییها جلوگیری شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تکمیل ظرفیت ناجیان غریق، تصریح کرد: کمبود نیرو یا امکانات باید پیش از آغاز تعطیلات و افزایش حضور مسافران اعلام و برطرف شود و هیچ شهرستانی نباید با کمبود ناجی غریق یا تجهیزات مواجه باشد.
سوادکوهی پیشگیری از حوادث را مهمتر از اقدامات امدادی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بسیج مردمی، پلیس افتخاری، سپاه، فراجا، دریابانی، هلال احمر و مشارکت مردم باید بهگونهای باشد که از ورود افراد به مناطق ممنوعه جلوگیری شود.
وی همچنین بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف در سواحل تأکید کرد و افزود: هیچ فرد یا مجموعهای حق ندارد از جایگاه خود سوءاستفاده کرده یا با ایجاد موانع و فعالیتهای غیرمجاز، امنیت و آرامش گردشگران را خدشهدار کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به در پیش بودن موج جدید سفرها به استان، از فرمانداران خواست با حضور میدانی و بازدیدهای روزانه از سواحل، بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت مستمر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد فرمانداران شهرستانهای ساحلی در فصل تابستان، نحوه مدیریت سواحل و حفظ جان مردم است و در این زمینه هیچگونه کوتاهی پذیرفته نخواهد بود.
سوادکوهی در پایان از تعیین مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بهعنوان نماینده ویژه خود برای پیگیری مسائل ساماندهی سواحل خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاهها، شاهد کاهش حوادث و ارتقای ایمنی سواحل استان باشیم.
مازندران ۴۷۰ کیلومتر ساحل دارد و ۹۸۸ نقطه پایش شده و در این ۶۲۴ نقطه حادثه خیز ۳۱۸ نقطه بخش خصوصی وجود دارد و ۴۸ طرح دریا تعریف شده است.