امروز : 9 فروردین 1403

به مناسبت هفته ملی سلامت

همایش پیاده‌روی بانوان دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته ملی سلامت زنان برگزار شد

کد خبر : 106546 27 مهر 1400
پ

به مناسبت هفته ملی سلامت زنان، بانوان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ولایت مرکز استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، صبح روز کاری خود را به ورزش اختصاص دادند. ‎ ‎

 

صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان، برنامه نرمش و پیاده‌روی با حضور سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، مریم فرج پور معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان و جمعی از پرسنل ادارات و نهادهای مازندران در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش پس از نرمش، دقایقی را به پیاده‌روی پرداختند. این برنامه که به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، و با همکاری شهرداری ساری، هلال احمر و اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اجرا شد؛ مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه زنان ما نقش مهمی در سلامت خانواده دارند، تصریح کرد: اگر بانوان ما از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند محیط خانه نیز شادابی و نشاط خواهد داشت.

سمیه قاسمی طوسی اظهار داشت: بخش مهمی از افزایش چشمگیر بیماری‌هایی چون قلبی عروقی و دیابت ناشی از کم‌تحرکی است که به طور ویژه بانوان باید اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند.

وی با اشاره به برنامه امروز که به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت مختصر صورت گرفته است، استمرار این همایش ها را که مورد انتظار و استقبال بانوان دستگاه‌های اجرایی و هم سایر بانوان قرار می‌گیرد، ضروری دانست و گفت: محدودیت کرونایی وجود دارد اما این نباید ما را از تحرک و پویایی بازبدارد. نیاز هست که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد، چنین همایش هایی حتی در سطح کوچک برگزار شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده با بیان اینکه چاقی، اضافه وزن و سایر بیماری‌های غیرواگیر باید جدی گرفته شود چرا که عاملی برای بیماری‌های دیگر خواهند بود، تاکید کرد: بانوان، موضوع تحرک و ورزش را هم خودشان جدی بگیرند و هم مشوقی برای سایر اعضای خانواده باشند.

وی با اشاره به شعار سال 1400 هفته ملی سلامت بانوان، بیان کرد: باتوجه به شیوع کرونا، "زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا" شعار این هفته نامگذاری شده که آغازین روز آن 24 مهرماه بوده است و تا 30 مهرماه ادامه دارد.

قاسمی طوسی گفت:  زنان، مدیریت اطلاعات و ارتقای سواد سلامت در بحران کرونا، زنان، مدیریت سلامت روان خود و خانواده در بحران کرونا، زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا، زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا، زنان و سلامت باروری در بحران کرونا، زنان و واکسیناسیون بیماری کووید19، و زنان و مدیریت سلامت خانواده عناوین روزشمار هفته ملی سلامت بانوان هستند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها