En امروز : 28 فروردین 1403

استاندار: برای اعتلای کشاورزی، صنعت و گردشگری مازندران برنامه داریم / توانمندسازی کشاورزی با تکنولوژی های نوین از اولویت هاست / از سرمایه گذاری برای شکوفایی مازندران استقبال می کنیم

کد خبر : 107216 5 آذر 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسینی پور، گفت: کشاورزی، صنعت و گردشگری در برنامه کاری استان قرار گرفته است و مطمئن هستیم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، شاهد اتفاقات مطلوب در مسیر توسعه مازندران خواهیم بود. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در حاشیه رزمایش اقتدار بسیجیان که در مصلای نماز جمعه شهرستان نور برگزار شد، در گفتگو با صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به این که در هر سه حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی، در مازندران کار زیادی داریم و از این سه بخش نمی توانیم یک یا دو حوزه را انتخاب کنیم، افزود: گر چه اولویت نخست مازندران، کشاورزی است؛ لیکن برای هر سه حوزه یادشده باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این که مازندران بیشترین سهم و نقش را در تامین سلامت و امنیت غذایی کشور دارد، گفت: اولویت نخست ما کشاورزی نوین است که آن را با وارد کردن تکنولوژی های جدید دنبال خواهیم کرد.

استاندار با اشاره به اینکه برنامه های حوزه کشاورزی در حال انجام است و اقدامات خوبی صورت گرفته، تصریح کرد: برای توانمند سازی این حوزه، نشست خوبی را با ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) برگزار کردیم و بودجه قابل توجهی با مشارکت این ستاد و استانداری برای تقویت و توانمندسازی کشاورزی روستایی در نظر گرفته شد.

حسینی پور با بیان این که امکانات، عموما در مناطق شهری متمرکز شده و روستاها محروم مانده اند، عنوان داشت: جمعیت و ظرفیت های والایی در روستاهای مازندران وجود دارد و یکی از اولویت های اصلی ما، توانمندسازی بخش کشاورزی و دامپروری در روستاها با اعطای تسهیلات لازم خواهد بود.

وی، گردشگری را از دیگر قابلیت های مهم مازندران در سند راهبردی دانست و با بیان این که در گذشته، توجه به این بخش صرفا در حد شعار بوده است، گفت: سهم ما در گردشگری از دریا، اندک و از جنگل تقریبا صفر است و کمیته های کاری برای بالفعل کردن این بخش در استانداری تشکیل و آغاز بکار کرده است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که تقویت صنعت و تولید بویژه صنایع تبدیلی برای پشتیبانی از دو بخش گردشگری و کشاورزی بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: بخش صنعت نیز به عنوان یکی از اولویت ها در برنامه کاری استان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو؛ با اشاره به این که اولویت اول ما در پروژه ها، اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: دستگاه های متولی و فرمانداری ها مکلف شدند؛ اشکالات و موانع پروژه های نیمه تمام را بسرعت رفع کنند تا اندک اندک به سمت پروژه های مقیاس بزرگ و ملی حرکت کنیم.

استاندار مازندران، با اشاره به این که سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در مازندران هستند، می توانند از طریق سایتی که بزودی استانداری برای اعلام عمومی پروژه ها، راه اندازی می نماید، مشارکت کنند، بیان داشت: پروژه ها با شفافیت تمام، در منظر عموم قرار خواهد گرفت و دیگر ما چیزی پشت پرده در استانداری نخواهیم داشت.

حسینی پور، ادامه داد: از همه مازندرانی های علاقمند داخل و خارج کشور و سرمایه گذاران ملی که در مازندران دارای امکاناتی هستند و از فضای استان بهره می برند برای سرمایه گذاری و مشارکت در روند شکوفایی استان دعوت می کنیم.

استاندار با بیان این که مطمئن هستم که به لطف الهی و همت نخبگان، جوانان و افراد دارای ایده، در آینده افتخارات بزرگی را در توسعه اقتصادی، فرهنگی و .... استان شاهد خواهیم بود، گفت: توسعه با حفظ ارزش های انقلابی میسراست و مردم ما به ارزش های دینی و فرهنگی خود حساس هستند و ضرورت دارد پروژه های اقتصادی دارای پیوست فرهنگی باشند.

اشتراک گذاری