En امروز : 9 فروردین 1403

عملیات اجرایی نظارت بر بازار مازندران با رمز یا امیرالمونین آغاز شد / برخورد قاطع با عناصرگرانفروشی در بازار های استان/ سایه ناظران بر سر اخلالگران در بازار

کد خبر : 107254 6 آذر 1400فرهنگی
پ

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، گفت: با کسانی که با معیشت مردم بازی کنند، هیچ تعارفی نداریم / کسانی که قیمت های خود را در بازار اعمال می کنند و آرامش را از مردم گرفته اند، بدانند که نمی توانند از امروز از دست قانون بگریزند. ‎

عملیات اجرایی نظارت بر بازار استان توسط نهاد مقدس بسیج و دستگاه های اجراییِ امر با همکاری دستگاه قضا، دستگاه تعزیرات حکومتی از امروز دراصناف استان با رمز یا امیرالمونین آغاز شد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، در جلسه قرارگاه تنظیم بازار و قرارگاه نظارت و بازرسی بر بازار استان با بیان اینکه مردم بهترین ناظرین هستند، گفت: متولیان نظارت بر بازار؛ سازو کاری ارایه دهند تا مردم به راحتی گزارهای خود را در بازار اعلام کنند.

استاندار، تاکید کرد: کسانی که قیمت های خود را در بازار اعمال می کنند وآرامش را از مردم گرفته اند، بدانند که نمی توانند از امروز از دست قانون بگریزند و حتما ناظران ما خواب گرانفروشی را از سر خاطیان خواهند پراند.

وی افزود: برای تولید کنندگان و اصنافی که؛ سوداگران و دلالانِ مخل بازار را شناسایی و به ناظران معرفی کنند، مشوق هایی در نظر گرفته می شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که اول باید مسئولین امر؛ تحت نظارت قرار بگیرند، تاکید کرد:کسانی که با ترک فعل ها و غفلت ها باعث ولنگاری در بازار کنونی شده اند، باید در حوزه مسئولیت شان پاسخ گو باشند .

استاندار مازندران واسطه گران و سوداگران را علت اصلی بی ثباتی قیمت ها در بازار دانست و هشدار داد: ما با کسانی کار داریم که واسطه ی بین تولید و مصرف هستند و در این بین سوداگری می کنند. ما با این افراد کار داریم و دستگاه های نظارتی، عناصری را شناسایی کرده اند.

وی ادامه داد: قیمت ها و هزینه ی تمام شده برای بازار مشخص است؛ ازهمه ی تولید کنندگان و کسبه محترم می خواهیم که از قانون تمکین کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تاکید کرد: ما با کسی که با معیشت مردم بازی کند هیچ تعارفی نداریم و برخورد قانونی و قاطعانه می کنیم.

وی با بیان اینکه باید مازندران را به عنوان یک استان نمونه گردشگری به کشور و جهان بشناسانیم، افزود: این نگاه و مطالبه مردم مازندران است که با توجه به ظرفیت های الهی که در این استان است تولید ثروت شود، پس اگر بخواهیم چنین باشیم ابتدایی ترین مرحله ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث اخلاق، مهمان نوازی، رعایت عدالت در قیمت ها و تمهید زمینه های لازم است.

حسینی پور با اشاره به اینکه کسی که به آداب اخلاقی در معاملات صنفی خودش پایبند نیست نمی تواند پذیرای مهمان و گردشگر باشد، خاطرنشان کرد: در برخی ازکشورها که گردشگران رفت و آمد زیادی دارند یکی از عوامل مهم آن ثابت بودن قیمت ها است و اگر ما در این امر نتوانیم ثابت قدم باشیم قطعا در زمره ی کشورهایی که در گردشگری توفیقاتی دارند قرار نمی گیریم.

استاندار مازندران خطاب به بازاریان واصناف گفت: از کسبه محترم و همه ی کسانی که برای عزت و سربلندی این استان تلاش می کنند درخواست می کنیم در درجه ی اول خودشان از قانون و قیمت ها تمکین کنند و همچنین در این امر بزرگ با ما همکاری لازم را داشته باشند.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کم فروشی و گرانفروشی و احتکار جزء جرایمی است که در قرآن کریم به عنوان عنصر تقلب یاد شده است، گفت: به نقش گرانفروشی در سوره های مختلف کلام الله مجید اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی ملازم تقلب است و فطرت بشری با تقلب مخالف است، تصریح نمود: در عُرف اجتماعی، دین و اخلاق اسلامی، گرانفروشی و کم فروشی امری قبیح است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری