En امروز : 10 فروردین 1403

دیدار استاندار مازندران با نماینده مقام معظم رهبری در استان / تاکید آیت الله محمدی لائینی و سید محمود حسینی پور بر تعامل همه ارکان قدرت برای شکوفایی مازندران

کد خبر : 107271 7 آذر 1400فرهنگی
پ

استاندار مازندران امروز با نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص محورهای توسعه ای، ضرورت حل مشکلات و موانع پیش روی مردم و اعتلای استان و برنامه های دولت در مازندران در بخش های مختلف دیدار و گفتگو کرد. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید محمود حسینی پور، نماینده عالی دولت در استان در این دیدار بر لزوم حفظ وحدتِ نگاه و عمل بین مدیران و مسئولین و تعامل و هم افزایی همه کانون های قدرت و حاکمیت در جهت بالفعل کردن ظرفیت ها و مزیت های استان و رفع گره های اقتصادی و معیشتی مردم و مانع زدایی از تولید و ایجاد اشتغال، امید و نشاط در مازندران در راستای منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از حمایت ها و مشورت های ارزشمند و مشفقانه نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان این که برای توسعه مازندران، برنامه داریم و برنامه محوری باید میثاق همه دستگاه های اجرایی و فرمانداران باشد، گفت: با نگاه بخشی و عاری از برنامه بهیچ وجه نمی توانیم بر مشکلات فائق آییم.

حسینی پور تاکید کرد: دورانِ کارهای پراکنده، بی برنامه، بدون تامل و پژوهش و فاقد بررسی های کارشناسانه در استان بسرآمده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و کارهای بسیاری در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت استان، در پیش روی ماست و متاسفانه به مهم ترین استعدادها و محورهای توسعه ای استان در گذشته توجه لازم نشده است، افزود: کشاورزی، اولویت نخست استان است و گردشگری و صنعت نیز از دیگر اولویت های اساسی مازندران در مسیر شکوفایی است که ان شالله با برنامه در جهت تحقق اهداف و راهبردهای این سه بخش گام برمی داریم.

استاندار مازندران، عدم توجه به توانمندی نخبگان و جوانان در پیشبرد امور را از جمله غفلت های تعیین کننده در سرنوشت استان دانست و تصریح کرد: بهره گیری از جوانان و بویژه نیروی جهادی و مقدس بسیج در شمار مهم ترین جهت گیری های ما در برنامه های پیش روست.

وی با بیان این که برخی از مشکلات مردم بویژه در حوزه بازار ناشی از سهل انگاری و عدم نظارت کافی در گذشته بوده است، عنوان داشت: از روز گذشته عملیات اجرایی نظارت همه جانبه و جدی بر قیمت ها و بازار استان با بهره گیری از ظرفیت بسیج با رمز یاامیرالمومنین (ع) آغاز شد.

استاندار با اشاره به این که معطل کسی نمی مانیم و تصمیمات و برنامه های کارشناسی شده را بیدرنگ عملیاتی می کنیم، گفت: در این مسیر، به اجماع همه مسئولان و مدیران بویژه افراد صاحب قدرت که در تصمیم گیری های ملی نقش دارند، نیازمندیم و دست همه دوستداران و عاشقان پیشرفت و شکوفایی مازندران خاصه سرمایه گذاران داخل و خارج را به گرمی می فشاریم.

حسینی پور گفت: گر چه در این سمت، وامدار کسی نیستم ولی برای آبادانی سرزمین علویان و عاشقان اهل بیت ( علیهم السلام ) که حق طبیعی مردم مومن و ولایتمدار این سامان است، از همه دلسوزان استان برای همفکری و همکاری دعوت می کنم و اعتقاد راسخ دارم که فقط در قالب تعامل و اتحاد می توان بر مشکلات چیره شد.

استاندار همچنین روی آوردن به نگاه های نو و تکنولوژی های نوین را برای ایجاد تحول در همه ساحات مدیریت در استان یک ضرورت و تابعی از زمان دانست و افزود: روستاهای مازندران سرشار از ظرفیت هایی است که از آن ها غفلت شده است و با تجهیز بخش کشاورزی و دامپروری و توجه به کانون های اقتصادی مولد در روستاها می توان به تحول مورد نظر در معیشت و زندگی مردم دست یافت.

مقام عالی دولت در مازندران، خطاب به همه کسانی که نیرو و انگیزه لازم را برای کار جهادی در خود سراغ ندارند، خواست تا صندلی های خود را ترک کنند و مقدرات را به جوانان بسپارند و اظهار داشت: برای ایجاد تحول باید بر نیروهای متحول کننده و دارای انگیزه برای کار شبانه روزی تکیه کرد.

حسینی پور دیدار با آیت الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در مازندران را بسیار ارزشمند و ثمربخش توصیف کرد و یادآور شد: وجود ایشان یک فرصت برای استان است و در این مسیر از حمایت ها و هدایت های معظم له بهره خواهیم برد.

اشتراک گذاری