En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران، تاکید کرد: ضرورت تشکیل کارگروه ویژه کرونا در استان / ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد

کد خبر : 107410 13 آذر 1400فرهنگی
پ

استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: برای تصمیم گیری به موقع و کنترل و پیشگیری از شرایط حاد یک کارگروه ویژه کرونا دراستان فعال شود. ‎

استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها، گفت: شرایط مقابله با ویروس کرونا در استان وضعیت مناسبی دارد، اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد و جامعه نسبت به مراقبت‌های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری حساسیت لازم را داشته باشد.

حسینی پور، با اشاره به این که کرونا در دوسال اخیر شرایط سختی را برای همه رقم زد، گفت: روزهای سختی راپشت سر گذراندیم تا امروز به یک آرامش نسبی رسیده ایم اما اگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی عادی انگاری شود، دوباره شرایط استان شکننده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان راه حل اول در برابر این ویروس را افزایش ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دانست و گفت: برای تصمیم گیری به موقع و کنترل و پیشگیری از شرایط حاد یک کارگروه ویژه کرونا دراستان فعال شود.

حسینی پور با بیان اینکه در دولت سیزدهم، شخص رئیس جمهور به مقوله کرونا و تامین واکسن توجه ویژه ای داشته اند، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم برای مردم واکسیناسیون بود که با تامین آن در دولت سیزدهم؛  آرامش خاطر برای مردم ایجاد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه کسانی که بخاطر اطلاعات نادرست منتشره، واکسن دریافت نمی‌کنند و باورهای نادرستی در این راستا دارند، خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان تمام دنیا معتقد هستند که فقط دو راهکار برای مقابله با کرونا پیش روی ماست، است نخست واکسن و دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ در نتیجه باید جامعه را آگاه کرد که اینها تنها راهکارهای پذیرفته علمی هستند.

وی با بیان اینکه استان مازندران پیشتاز در واکسیناسیون در کشور است، گفت: باید برای آندسته از افردی که واکسینه نشده اند، اهتمام شود که واکسیناسیون در استان  100 درصدی شود.

وی افزود: این مهم به روشنگری نیاز دارد و روحانیون و همچنین رسانه‌ها می‌توانند در این روشنگری و اقناع‌سازی بسیار موثر باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بازگشایی دانشگاه ها و مدارس در استان با رعایت کامل پروتکل بهداشتی ضرورت دارد، تاکید کرد: دغدغه خانواده ها این است که فرزندانشان در سلامت و امنیت خاطر تحصیل کنند و مسئولین باید در صدد رفع دغدغه های جامعه در اینخصوص باشند.

حسینی پور با بیان اینکه تالار ها و اماکن عمومی پرتردد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: با اماکنی که مطابق قانون فعالیت نکنند، مطابق قانون برخورد می شود.

وی ادمه داد: فرمانداران سراسر استان دائما وضعیت شهرستان را در خصوص رعایت پروتکل ها رصد کنند و نباید اجازه دهند، عده قلیلی امنیت کل استان را بر هم زنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل، تجهیز امکانات و کادر درمانی برخی از مراکز پزشکی استان را با جدیت پیگیری کنند، گفت: با توجه به وجود زیرساخت ها و سرمایه گذار در این بخش؛ باید تلاش شود استان در تولید اکسیژن خودکفا شود.

حسینی پور توسعه گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: با توجه به نزدیک بودن رویداد 2022 در مرکز استان، همه ی دستگاه های اجرایی کمک کنند تا این اجلاسیه با توجه به شرایط کرونایی به بهترین نحو برگزار شود.  

وی افزود: با توجه به حضور گردشگران، راه های مواصلاتی و وردی های استان باید با نظارت دقیق کنترل شود. وی در پایان ضمن قدر دانی از همکاری اصناف و مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی که موجب کنترل شیوع کرونا در استان شده است،  گفت: همچنان تنها راه کنترل کرونا رعایت دقیق دستوالعمل های بهداشتی است.   

گالری تصاویر

اشتراک گذاری