En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

۱۴ واحد تولیدی راکد در شهرک صنعتی مرزن آباد تعیین تکلیف می‌شود / رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، برنامه های راهبردی استان

کد خبر : 113560 5 تیر 1401فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: ۱۴ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی مرزن آباد برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به زودی تعیین تکلیف می‌شود. ‎

سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چالوس افزود: ۵۴ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مرزن آباد فعال و ۳۷ واحد تولیدی هم در این شهرک نیمه فعال است که با برنامه‌ریزی اصولی درصدد احیای دوباره این واحدها هستیم.

وی مشکلات زیرساختی مانند کمبود آب را یکی از چالش های اساسی در شهرک صنعتی مرزن آباد برشمرد و گفت: با همراهی پیمانکار و دستگاه های اجرایی مربوط برای تامین آب پایدار در این شهرک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

استاندار مازندران در ادامه تاکید کرد که ارائه تسهیلات برای احیای واحدهای صنعتی راکد باید به گونه‌ای باشد که این واحدها در صورت فعالیت دوباره با رویکرد تازه و با نوسازی ماشین آلات به رویکرد های نوین تولید و دانش بنیان توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این که رونق تولید در استان با حمایت همه‌جانبه دستگاه های اجرایی از صنعتگران محقق می‌شود، گفت: در روند حمایت از تولیدکنندگان به هیچ عنوان کاغذبازی های اداری را برنمی تابیم.

استاندار مازندران با اشاره به زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری چالوس اضافه کرد: به طور قطع این ظرفیت ها با حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی شکوفا خواهد شد.

استاندار مازندران از ایجاد تحرک برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به عنوان برنامه های راهبردی مسئولان در استان خبر داد و افزود: در این زمینه باید با انسجام فعالیت ها و پویایی در امور با پیگیری از مسئولان ملی و استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های مختلف اقدام کرد.

حسینی پور، شناسایی و فعال کردن ظرفیت اشتغال روستاها در حوزه صنایع کوچک را از دیگر ماموریت های مهم در استان برشمرد و گفت: باید برای اشتغال در روستاها متناسب با ظرفیت و توانمندی های آن منطقه طرح هایی نظیر ایجاد و تقویت نواحی روستایی و ایجاد کارگاه ها و مجتمع های صنفی عملیاتی شود.

استاندار مازندران امروز یکشنبه در قالب سفر شهرستانی با حضور حدود ۵۰ مدیرکل دستگاه اجرایی به چالوس سفر کرده است.

بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفت و گو کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

پیشتر استاندار مازندران طی روزهای یکم فروردین و ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین، دومین و سومین سفر شهرستانی به نکا، گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری