En امروز : 5 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

مبنای اساسی اقدامات دستگاه های مسئول، تصمیمات ستاد تسهیل است / تسهیلات حوزه تولید کاملا جذب شود

کد خبر : 113721 9 تیر 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که هیچگونه تعللی را در رفع موانع تولید نمی پذیریم، گفت: در خصوص مسائل تولید، مبنای اساسی و محور اقدامات دستگاه های مسئول تصمیمات ستاد تسهیل است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تاکید بر این که در خصوص مسائل تولید، مبنای اساسی و محور اقدامات دستگاه های مسئول تصمیمات ستاد تسهیل است، خاطرنشان کرد: حل مشکلات صنعت، ملاک عمل مدیران باشد و به هیچ بهانه ای نباید در رفع موانع تولید تعلل شود.

وی با بیان این که امروز در شرایط جنگ اقتصادی، تولید در جبهه مقدم است و باید پشتیبانی شود، ادامه داد : فلسفه وجودی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در همین راستاست.

استاندار، گفت: به مجموعه بازرسی استانداری ماموریت دادیم مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را پیگیری کنند تا هرگونه ترک فعل، مشخص و با آن برخورد شود.

حسینی پور، با اشاره به این که در اعطای تسهیلات به متقاضیان تولید باید ضوابط بانک ها همراه با شرایط خاص تولید رعایت گردد، یادآور شد : بانک ها نیز باید تلاش کنند مسائل و مشکلات حل گردد و تولید در مسیر تسهیل شده و فعال خود قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد : بانک ها باید بنحوی همکاری کنند تا اعتبارات و تسهیلات سرمایه گذاری و حوزه تولید تا تاریخ مقرر جذب شود و بهیچ وجه بازگشت داده نشود.

وی با اشاره به اینکه اهلیت متقاضسان تسهیلات باید با دقت بررسی شود و دستگاه های مسئول با دقت نظر بیشتری نسبت به این مسائل باید نگاه کنند و بانک ها را در این راستا همراهی نمایند تا سوء استفاده ای صورت نگیرد، گفت: مدیران بانک ها عملیاتی تر پرونده ها را بررسی کنند و بانک هایی که در استان سرپرستی ندارند باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند و این قابل قبول نیست که بعضی از بانک های استان سرپرستی نداشته باشند .

سید محمود حسینی پور با بیان این که توسعه و فعال شدن گردشگری در روستاها در شمار برنامه های راهبردی ماست، تصریح کرد : بانک ها در صورت تایید متقاضیان تسهیلات روستایی، در اخذ وثیقه ها همکاری لازم را داشته باشند و ضمن رعایت ضوابط، مسیر را تسهیل نمایند.

اشتراک گذاری