امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

بطن جامعه باید نسبت به موضوع افزایش جمعیت حساس باشد / دانشگاه ها برای ریشه یابی و ارائه راهکار در مورد افزایش جمعیت پای کار بیایند

کد خبر : 114539 15 تیر 1401
پ

سیدمحمود حسینی پور با بیان این که بطن جامعه باید نسبت به موضوع ضرورت افزایش جمعیت حس وظیفه مندی داشته باشد، گفت: از توان دانشگاه ها برای ریشه یابی و ارائه راهکار در مورد افزایش جمعیت بهره گیری شود ‎

 

حسینی‌پور در جلسه ستاد خانواده، جوانی و جمعیت استان مازندران با عنوان اینکه رشد جمعیت افکار محافل اقتصادی و سیاسی جهان را به خودش مشغول داشته است و پیامدهای آن در حوزه های مهمی مانند اشتغال، مسکن و رفاه، بهداشت و آموزش و پرورش در این راستا مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رشد جمعیت نشان دهنده میزان توسعه اجتماعی اقتصادی است و از نظر امنیت ملی هم می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایفی که در قرارگاه دارند باید جهادی وارد شوند، یادآور شد: موضوع کاهش جمعیت در مازندران باید در ارتباط با مسائل اساسی استان مورد بررسی قرار گیرد.

سید محمود حسینی پور با اشاره به اینکه قرارگاه جوانی جمعیت باید جدی تلقی شود، اظهار کرد: تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت نشان می‌دهد که وارد حالت اضطرارشده ایم و این نشان از اهمیت موضوع است.

وی افزایش مهاجرت به مازندران و وجود جمعیت سیال را تهدید برای اکوسیستم استان تا 10 سال آینده عنوان کرد.

مقام‌ عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت در مازندران باید فعالیت شبانه روزی داشته باشد، تصریح کرد: حس وظیفه مندی در برابر ضرورت افزایش جمعیت باید به بطن جامعه انتقال داده شود.

سید محمود حسینی پور به اداره کل ارشاد مازندران به عنوان کمیته روابط عمومی و آموزش قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد بنا به اهمیت موضوع در این بخش از ظرفیت افراد کاردان، دانشگاهیان، پژوهشگران بهره گیری کند و افزود: موضوع تک فرزندی از همین حضور گردشگران در استان متاثر شده است. این بحث باید در ابعاد مختلف روانشناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که مشکل مازندران نسبت به دیگر استان‌های کشور در زمینه رشد جمعیت حادتر است، گفت: در چند سال گذشته در بحث فرزندآوری در استان با سیر نزولی مواجه بوده ایم و اکنون به شرایط خاص رسیده ایم.

استاندار مازندران تاکید کرد : این جلسه با عنوان قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شده و معنای قرارگاه آن است که وضعیت نرخ رشد جمعیت در استان از شرایط عادی فاصله گرفته که در این بین باید تمامی مسئولان ادارات برای افزایش رغبت زوج‌های جوان به فرزندآوری با اعطای تسهیلات گوناگون تلاش کنند.

وی افزود : حدود ۶۰۰ رسانه در استان فعالیت دارند که باید از ظرفیت فعالان این حوزه برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در ارتباط با افزایش نرخ جمعیت استفاده شود. باید دانشگاه‌های استان برای ریشه‌یابی چرایی و بررسی ابعاد مختلف کاهش نرخ رشد جمعیت در استان پای کار بیایند تا با تحقیق و پژوهش‌های میدانی دلایل افت شدید فرزندآوری در مازندران تبیین شود.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها