En امروز : 10 فروردین 1403

در دیدار استاندار مازندران و معاون وزیر علوم مطرح شد:

ضرورت دانش‌ بنیان شدن اقتصاد مازندران و توسعه پایدار در راستای تحقق شعار سال

کد خبر : 114837 12 مرداد 1401فرهنگی
پ

در این دیدار؛ سیدمحمود حسینی پور با اشاره به این که مازندران به لحاظ جامعه دانشگاهی، استانی مطرح است، گفت: باید شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه در جهت توسعه پایدار و تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری معظم انقلاب در استان تقویت شود. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران در دیدار علی خیرالدین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان اینکه جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح دانشگاهی در کشور و دارای رتبه بین المللی نیز هست، خاطرنشان کرد: با وجود چنین دانشگاههایی تنها حدود 100 شرکت دانش بنیان داریم که علیرغم تعداد پایین آنها به لحاظ کیفی نیز نیازمند تقویت هستند.

وی ادامه داد: یکی از علت های اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان عدم وجود کارخانه نوآوری در استان است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه علیرغم وجود بیش از 119 هزار دانشجو که به لحاظ نخبگانی دارای رتبه های برتر کشور نیز هستند، اما متاسفانه نبود کارخانه نوآوری، استان را با چالش مواجه کرده است، اظهار کرد: از آنجاییکه کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران است اما سهم اقتصاد دانش بنیان در این حوزه مشخص نیست و یکی دیگر از مشکلات استان مازندران نظام حل مسئله است؛ این نظام به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی پور، یادآور شد: وزارت علوم در جایگاه سیاست‌گذار باید بتواند در همکاری با استانداری نظام حل مسئله مبتنی بر نوآوری را در استان تکمیل کند، به همین دلیل به طور جدی خواهان آن هستیم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان، افزود: اطمینان می دهیم که در صورت حمایت های لازم، برنامه جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری کشور را به اجرا بگذاریم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری