En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار: مازندران، آماده برگزاری حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) است

کد خبر : 115121 23 مرداد 1401فرهنگی
پ

سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در استان، با بیان این که همه امکانات در اختیار موکب ها برای ارایه خدمات مطلوب به زائرین حسینی است، گفت: مازندران، آماده برگزاری حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد اربعین با عنوان اینکه استان برای برگزاری مراسم اربعین و ارایه خدمات به زائران حسینی در آمادگی مناسب قرار دارد، خاطرنشان کرد: براساس آمار، ثبت نام زائران اربعین حسینی استان، رشد قابل توجهی داشته است و کمیته های مختلف ستاد وظایف خود را بدرستی انجام دادند و در حال فعالیت هستند.

استاندار مازندران، افزود: آن دسته از زائرینی که قصد سفر به عتبات عالیات و حضور در حماسه اربعین حسینی را دارند، می خواهیم هرچه زودتر در اینخصوص اقدام کنند تا نسبت به تهیه و تامین امکانات لازم و زیرساخت های مورد نیاز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان این که تراز موکب های استان مازندران بالاست و خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهند، ادامه داد: فعالیت موکب داران استان هم در مسیرهایی که به مرز کشور منتهی می شود و هم در مرزهای عراق در حال انجام است و بالای 35 موکب را در کشور عراق داریم که هیئت های مختلفی در سطح استان این موکب ها را مدیریت می کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حداکثر تلاش مان این است تا بتوانیم با بهره گیری از حمل و نقل عمومی استفاده از حمل و نقل شخصی را کاهش دهیم و در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و ناوگان اتوبوسرانی، برنامه ریزی های قابل توجهی صورت گرفته است، بیان کرد: مراسمی بصورت نمادین برای حرکت کاروان ها مشخص شده و کاروان های اعزامی از شهرستان های استان با برگزاری مراسمی در مرکز استان، عازم عتبات عالیات می شوند.

وی با اشاره به این که خانواده معظم شهدا بیشترین سهم را در حماسه اربعین دارند چرا که جوانان ارزشمندی را در این مسیر تقدیم کردیم و 10400 شهید والامقام استان ناظر بر مسیر اربعین حسینی هستند، افزود: فلسفه اربعین متصل و متاثر از ظهور است و مدیران باید با شور حسینی به مقوله اربعین نگاه کنند.

حسینی پور با بیان این که حداکثر امکانات را می بایست در اختیار موکب ها بگذاریم تا به بهترین شکل ممکن ارایه خدمات کنند، یادآور شد: همه باید با اتحاد، وفاق و همبستگی و انسجام تلاش کنیم تا بهترین خدمات به زائرین ارائه شود.کاروان اربعین در همه شهرهای استان می بایست حضور پیدا کنند و توسط مردم بدرقه شوند تا معنویت قابل توجهی در شهرهای استان ایجاد گردد.

استاندار مازندران، اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان می بایست در کنار زائران اربعین حسینی حضور فعال داشته باشند و همه امکانات استان برای حضور هرچه مناسب کاروان زائران حسینی باید بسیج گردد. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری