امروز : 31 فروردین 1403

نکا، پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران

کد خبر : 121189 10 اسفند 1401
پ

فرماندار شهرستان نکا افزود: مجموعا از میزان ۱۰۰۰ تعهد ما، ۷۰۰ مسکن درحال ساخت است که برای فاز اول(۵۰۰ واحد)، ۱/۲ هکتار در ۳۶ پلاک در مسکن شهید سلیمانی درنظر گرفته و پروانه صادر شده است که ۲پلاک نیز برای ۲۰۰ واحدِ جدیدِ کلنگ زنی شده در دهه فجر امسال، اختصاص داده شده است. ‎

 عبدالرضا بابائی، پیگیری جدی «نهضت ملی مسکن» را یکی از ماموریت‌های ویژه ی خود در دولت سیزدهم برشمرد که تاکید مُؤَکَّدِ ریاست جمهور به همه ی استانداران و فرمانداران است و اعلام کرد: در این بخش در شهرستان نکا، ۶۶۳۵ متقاضی داشتیم که ۱۲۴۹ متقاضی تاکنون پرونده تشکیل داده اند و تایید نهایی درخواست آنها انجام شده است و از این میزان نیز ۲۱۰ متقاضی، حساب افتتاح کرده اند و برای آنها تخصیص پروژه انجام شده و مابقی درخواست ها درحال پیگیری و انجام است.

وی گفت: ما طبق تعهد خود، بنا را بر آن گذاشتیم که در سال اول اقدام کنیم و درنتیجه هدف‌گذاری کردیم و ساخت ۱۰۰۰ مسکن در شهرستان را در ۲مرحله، که «ابتدا در هفته ی دولت» با حضور استاندار کلنگ ساخت ۵۰۰ واحد در شهرستان زده شد و «سپس در دهه ی فجر» نیز ۲۰۰ واحد دیگر با دستور استاندار بصورت ویبناری کلنگ زده شد.

فرماندار شهرستان نکا افزود: مجموعا از میزان ۱۰۰۰ تعهد ما، ۷۰۰ مسکن درحال ساخت است که برای فاز اول(۵۰۰ واحد)، ۱/۲ هکتار در ۳۶ پلاک در مسکن شهید سلیمانی درنظر گرفته و پروانه صادر شده است که ۲پلاک نیز برای ۲۰۰ واحدِ جدیدِ کلنگ زنی شده در دهه فجر امسال، اختصاص داده شده است.

بابائی اما در ۵۰۰ واحد اولیه، عملیات اجرایی انجام شده که؛ ۱۹ بلوک که شامل ۲۰۹ واحد ساختمانی میباشد، بتن ریزی فندانسیون آن در انجام شده و در ۲بلوک‌ که شامل ۲۴ واحد است نیز آرماتوربندی پِی صورت گرفته و درحال انجام است، همچنین در ۲بلوک درحال اجرای اسکلت و در ۱بلوک نیز درحال اجرای سقف هستیم که پیشرفت کار مورد رضایت و مطلوب ارزیابی میشود.

وی تصریح کرد: مجموع عملیات اجرایی درحال انجام، شامل ۲۱ بلوک و ۲۳۳ واحد می‌باشد و آرام آرام این مسیر ادامه خواهد داشت و پلاک‌ها و بلوکهای بعدی نیز به ترتیب انجام خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، در «خود مالکی» نیز در سال ۱۴۰۱ تا به امروز، تعداد ۱۶۷۶ متقاضی داشتیم که در ۶۵۳ واحد انعقاد قرارداد مشارکت مدنی انجام و تسهیلات مربوطه از بانکهای عامل برای ساخت آنها اختصاص داده شده است گفت: آنچه که در حوزه ی مسکن و نهضت ملی مسکن، در هدف‌گذاری ۱۰۰۰ واحدی در حال انجام است، در نکا پیشرفت خوبی داریم که بزودی و به دستور استاندار، عملیات ۳۰۰ واحد دیگر را نیز آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ ، ۱۰۰۰ واحد را کلنگ زنی کرده باشیم و امیدواریم بتوانیم طبق وعده ی داده شده در زمان مقرر این مسکن را به صاحبانشان تحویل دهیم.

بابائی عنوان کرد: درحال انجام ۲۸ واحد از پروژه بنیاد مسکن نیز می باشیم که در مرحله ی دیوار چینی داخلی و خارجی آن هستیم که امیدواریم بتوانیم این بخش را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم، زیرا دغدغه ی ریاست جمهور و استاندار این است که چیزی که در برنامه های دولت در حوزه ی مسکن، وعده داده شده است محقق شود.

وی در ادامه اعلام کرد: طبق ارزیابی ای که در جلسه ی شورای مسکن استان انجام شده است، شهرستان نکا وضعیت مطلوبی دارد و امیدواریم این وضعیت بهتر نیز شود و بتوانیم با تامین زمینهای مورد نیاز برای ادامه ی کار با سرعت بیشتری این اقدام ارزشمند را که بحث تامین مسکن مردم عزیز است را دنبال کنیم.

فرماندار شهرستان نکا عنوان کرد: ۱۰۰۰ واحد مسکن مدنظر در پلاک‌های باقیمانده در مسکن شهید سلیمانی جانمایی شده است و برای مابقی تعهدات خود در شهرستان، باید زمینهای جدید را شناسایی کنیم که بدنبال آن هستیم و جلساتی را با «راه و شهرسازی، ثبت اسناد و شهرداری» داشتیم تا نسبت به شناسایی زمینهای جدید اقدام کنند که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰۰ واحد دیگر را شروع کنیم.

به گزارش تابناک مازندران: سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه ای که روز گذشته برگزار شد، از تلاش عبدالرضا بابائی فرماندار شهرستان نکا در پیشبرد تعهدات نهضت ملی مسکن قدردانی و جدیت او را الگویی برای سایر فرمانداران معرفی کرد.

تابناک/زارعی

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس