امروز : 30 فروردین 1403

دکتر عبدالرضا بابائی در دیدار اعضا ستاد یادواره شهرستان نکا با نماینده معظم ولی فقیه در استان مازندران

آمادگی لازم جهت برگزاری یک مراسم فاخر را در شهرستان نکا داریم

کد خبر : 122345 15 فروردین 1402
پ

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا و بزرگداشت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی عصر روز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ مصادف با ۱۷ ماه مبارک رمضان بصرف افطار در مصلی امام خمینی(ره) نکا برگزار خواهد ‎

عصر امروز، ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان، اعضای ستاد یادواره شهدای شهرستان نکا با حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده معظم ولی فقیه در استان مازندران دیدار کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن تبریک سال ۱۴۰۲ شمسی و ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین جلسه، یادواره‌های شهدا را فرصتی برای روشنگری دانست.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی گفت: شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند و اصلا نیازی به برگزاری این جلسات ندارند، بلکه این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم‌ و وظیفه همه ما استفاده از این سوژه است زیرا نام و مدرسه ی شهید یک سوژه است و ما باید مردم را جمع کنیم، از فتنه و تبعیت از ولایت بگوئیم و مراقب نفوذ فرهنگ بیگانه باشیم.

وی با بیان اینکه، اگر برای شهدا کار کنیم یعنی برای خودمان کار کرده‌ایم، برگزاری یادواره سرداران طوسی و بردبار را وظیفه استانی دانست و تشریح کرد: لشکر ۲۵ کربلا دو بازوی مهم عملیات و تخریب داشت که مسئولانش اهل شهرستان نکا بودند و این برای ما افتخار است، همچنین این شهر یک بانوی شهید و ۶ مدافع حرم نیز دارد که باید نامشان در این یادواره برده شود.

فرماندار شهرستان نکا نیز ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اعضای ستاد یادواره شهدای نکا گفت: امسال هفدهمین یادواره شهدای شهرستان نکا با محوریت سردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی با سخنرانی «آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری»، با اجرای «سید کمال میر هاشم زاده»، مداحی «حاج امیر عارف»، قاری «علی اصغر بخشی» در عصر روز شنبه ۱۸ فروردین مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان با یک روز تاخیر به صرف افطار در مصلی این شهرستان برگزار خواهد شد.

عبدالرضا بابائی اظهار کرد: شهرستان نکا با سابقه ی فقاهت و علمای بزرگ در شرق مازندران، هم در دفاع مقدس پیشتاز بوده و با محوریت علما، شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرد و هم به جهت تقدیم بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم نیز جزو شهرستانهای شاخص محسوب میشود که بدین جهت سالانه یادواره شهدای شهرستان با محوریت سردار شهید قاسمی طوسی که از سرداران بزرگ است برگزار میشود.

وی ابراز کرد: ما نسبت به سرداران استان و بویژه سردار قاسمی طوسی نتوانستیم آنگونه که باید و شایسته است، حق مطلب را ادا کنیم و در معرفی آنها آنطور که باید عمل میشد مثل استانهای دیگر انجام نشد.

فرماندار شهرستان نکا گفت: الحمدلله با وجود وفاق و همدلی بین اعضای ستاد یادواره شهدا، اهتمام خانواده شهید طوسی و دبیری سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان نکا و سایر اعضای ستاد یادواره، آمادگی لازم جهت برگزاری مراسم را داریم تا مثل سالهای گذشته یک مراسم فاخر برگزار نمائیم.

بابائی با بیان اینکه، تاکنون تندیس و اِلِمان مناسبی برای معرفی شهدا در شهرستان به اندازه لازم نداشتیم، خبر داد: تصمیم داریم با کمک خانواده سردار شهید قاسمی طوسی تا پایان امسال یک اِلِمان مناسب با محوریت این سردار در شهرستان نکا اجرا کنیم.

وی در پایان از همه ی دستگاههای امنیتی، انتظامی، سپاه، مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد.

تابناک/مازندران

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس