امروز : 31 فروردین 1403

دکتر عبدالرضا بابائی

امسال باید یک مراسم فاخر و متفاوت در کشور برای تجلیل معلمان برگزار شود

کد خبر : 122719 27 فروردین 1402
پ

فرماندار شهرستان نکا تاکید کرد: امسال باید یک مراسم فاخر و متفاوت تر نسبت به سالهای گذشته برای تجلیل از معلمین شهرستان نکا داشته باشیم. ‎

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نکا با محوریت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم با حضور، فرماندار شهرستان نکا، رئیس آموزش و پرورش، امام جمعه شهرستان و اعضای شورای اداری بعد از ظهر امروز شنبه ۲۶/۱/۱۴۰۲ مصادف با ۲۴ ماه مبارک رمضان در محل آموزش و پرورش شهرستان نکا برگزار شد.

عبدالرضا بابایی ضمن تشکر از رویکرد انقلابی مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش در شهرستان و زحمات معاونین گذشته عنوان کرد: توقعات از دولت سیزدهم در سطح بسیار بالایی مطرح است و در حوزه آموزش و پرورش که حوزه بسیار مهم و نرم نظام اسلامی است، توجه دولت بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: در نقطه مقابل، دشمن نیز در این حوزه تمرکز کرده است که بسیار جای مطالعه، دقت و برنامه ریزی در جهت خنثی سازی دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نکا تصریح کرد: اینکه بنده از رویکرد انقلابی مدیریت آموزش و پرورش تشکر میکنم، یک دلیل آن «حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان در مناسبت‌های مذهبی در مساجد، کارهای خیر، کارهای جهادی و همچنین در راهپیمایی‌های باشکوه برگزار شده در ایام الله های مختلف ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس با این شکوه و عظمت در شهرستان نکا» است.

بابائی گفت: امروز تعبیر آیه ی «وَ مکروا و مکر الله والله خیرا الماکرین» را در جهان میبیند که چطور همه ی دشمنان برای اینکه انقلاب اسلامی ایران را دچار مشکلات اساسی کنند، متحد شده بودند و چند ماهی هم کشورمان را دچار اغتشاشات کردند، اما امروز مکر خداوند علیه خودشان برگشته است، بطوریکه؛ مکرون که در ایام اغتشاشات در «نه به جمهوری اسلامی» ابراز وجود می کرد، امروز خود در حل مشکلات کشور خودش که باعث تظاهرات گسترده شده، مانده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که تمام توان خود را در حوزه ی نرم و فضای رسانه ای و اطلاعاتی_امنیتی بکار گرفت تا این نظام را با مشکلاتی مواجه کند، امروز خودش در کشور خود مانده است و قطعا و یقینا با تَفَضُّلاتِ الهی، وعده مقام معظم رهبری در محو شدن رژیم صهیونیستی از منطقه، زودتر از ۲۵ سالگی بودن محقق خواهد شد.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، امروز می بینیم که کشورهای عربی که تا چند مدت قبل در یک پیمان ناگسستنی، رفتارهای سیاسی، سلوک و مَنِشِ خود را با آمریکا و کشورهای غربی تنظیم میکردند، چطور دستپاچه شدند و خودشان زودتر از اینکه کار به محو شدن رژیم صهیونیستی در منطقه بکشد، دست به دامان کشورهای مختلف میشوند تا ارتباطشان را با کشورهای اسلامی تقویت کنند، خاطرنشان کرد: این عظمت نظام جمهوری اسلامی است که امام شهدا به این نظام، انقلاب و مردم بخشیدند.

بابائی گفت: مردم به نظام اسلامی باور دارند و در همه ی عرصه های آن حضور دارند که اگر حضور آنان که سرمایه های اجتماعی هستند نباشد، مهمترین مولفه ی اقتدار نظام اسلامی شکل نخواهد گرفت، لذا درود و تهنیت به مردم خوب و عزیزمان در استان مازندران مخصوصا در شهرستان نکا که دیروز راهپیمایی روز قدس را باشکوه برگزار کردند و به فرمایش امام جمعه شهرستان نکا، شرکت کردن در این مراسم، کمتر از عباداتی مثل نماز جمعه و برخی از فرایض نیست.

وی با بیان اینکه، این تدبیر حکیمانه ی امام بزرگوار انقلاب اسلامی است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس بنا نهاد، شاید در آن روز خیلی ها در دل خود ریشخند می‌زدند و میگفتند آقا چرا صحبت از آزادی فلسطین و نابودی اسراییل میکنید؟ خاطرنشان کرد: اگر این گفتمان روز قدس را حضرت امام(ره) بنا نمی نهاد، امروز رژیم صهیونیستی به محو شدن از منطقه نزدیک نمیشد. خروجی این طراحی و تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امروز این اقتداری است که جمهوری اسلامی در منطقه بوجود آورد که جای شکر دارد.

فرماندار شهرستان نکا گفت: دولت سیزدهم نگاه و توجهش به تقویت و حفظ ارزشها است، لذا توقعی که از ما در حوزه فرهنگی، آموزشی و زیربنایی دارند، مضاعف بر توقعی است که در گذشته وجود داشت و ما باید این را در عمل اثبات کنیم و نشان دهیم تا تحول در این حوزه به چشم بیاید و باوجود اینکه مسئولی رفت و مسئول دیگری در این مسیر قرار گرفت فردا همه ی ما در چشم و انظار مردم قضاوت خواهیم شد، زمان از دست میرود و ما باید خیلی سریع اقدام کنیم.

بابائی در پایان تاکید کرد: امسال باید یک مراسم فاخر و متفاوت تر نسبت به سالهای گذشته برای تجلیل از معلمین شهرستان نکا داشته باشیم.

محمدرضا بخشی پور عنوان کرد: امسال فعالیتهای ما در آموزش و پرورش، در بخش پرورشی و فرهنگی، مثل راهپیمایی ها نمود بیشتری داشت و از حضور گسترده ی فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنان، در راهپیمایی ۱۳ ابان، ۲۲ بهمن و روز قدس که بسیار باشکوه و با گستردگی خاص برگزار کردند و دست اندرکاران آن تشکر میکنم.

وی عنوان کرد: شهرستان نکا در حوزه ی پرورشی در «راهپیمایی ها» و «حضور در مسابقات مختلف»، دارای رتبه ی خوبی است، در اردوها، نماز جمعه، انجام «اردوی راهیان نور» با انجام ۱۰۰ در ۱۰۰ ظرفیت، در «جهاد تبیین» با توجه به حجم وسیع تبلیغات منفی که دشمن در ماهواره ها، اینترنت، شستشوی مغزی دهه هشتادی ها و دهه نودی ها که از درخواست‌ها و دستورات فرماندار بود، تاکنون در ۶۴ مدرسه اجرا کردیم و همچنان ادامه خواهیم داد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا افزود: در بخش «هیأت های مساجد» بخصوص در مسجد جامع، هیأتِ خوبی تشکیل شده است و حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان ما هر هفته دوشنبه شبها در آنجا حضور پیدا میکنند و در سایر مساجد نیز هیأتهایی است تا دانش آموزان ما با تبلیغات مثبت در آنجا حضور داشته باشند و ما بتوانیم روی دانش آموزان در بُعدِ پرورشی نیز بیشتر کار کنیم.

بخشی پور عنوان کرد: باتوجه به اینکه، «نماز جماعت» مدارس در دو سال کرونایی کمرنگ شده بود، اکنون دوباره با حضور امام جماعت در مدارس شروع شده است و به مناسبت هفته امور تربیتی از وجود نماینده ولی فقیه در استان نیز استفاده کردیم و در بُعدِ آموزشی نیز رتبه ی خوبی را کسب کردیم، چه در زمینه ی گروه آموزشی در «مسابقاتی» که برگزار شد و چه در برنامه های «فوق برنامه» که برنامه های خوبی انجام شد.

وی اعلام کرد: در المپیاد سال گذشته تا امسال ۴۰ درصد افزایش ثبت نام دانش آموز داشتیم و این نشان دهنده ی این است که دانش آموزان ما در «المپیاد علمی» گرایش بیشتری نشان دادند و در منتخبین سال قبل، ۳۷ نفر و امسال در مرحله ی اول ۴۲ نفر منتخب داشتیم که برای شهرستان نکا رتبه ی خوبی است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا خبر داد: داشتن «دبیرستان معارف اسلامی» در نکا که از تاکیدات فرماندار بود، دریافت کد آن آغاز شده است و امیدواریم در مهر ماه امسال، این دبیرستان را در شهرستان نکا داشته باشیم و همچنین برای «دانش آموزان بازمانده از تحصیل» نیز کار خوبی در جهت شناسایی آنها انجام شد تا تعداد بازماندگان از تحصیل را در شهرستان نکا کاهش دهیم و اگر بزرگسال هستند در مدارس بزرگسال ثبت نام کنند.

بخشی پور بیان کرد: در «پشتیبانی» و «اسکان» نیز نکا از شهرستانهایی بوده که مدیر کل و معاون پشتیبانی از زحمات آموزش و پرورش، هم بصورت حضوری و هم ویبناری تقدیر و تشکر کردند، زیرا نکا شهرستانی است که در بحث اسکان، بسیار خوب عمل کرد و امیدواریم بتوانیم این روند را در تابستان نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، ما در این شهر از وجود خیران به ریاست پدر شهید باقری استفاده میکنیم اما حجم مشکلات آن زیاد است و نکا در استان آخرین رتبه را در ساخت مدارس داشته و هنوز دارد خاطرنشان کرد: متاسفانه ما از بین ۳۲ شهرستان مازندران، سی و دومی هستیم و نکا ۲۶ مدرسه ی دو شیفت و ۳۰ مدرسه ی در آستانه ی تخریب دارد که روند خوبی نیست.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا اظهار کرد: با همکاری و ارتباط فرماندار با ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) و بانک ملی تهران در مدرسه سازی و مدرسه یاری امیدواریم بتوانیم گامهای بهتری برداریم زیرا سال بعد نزدیک به ۷۰۰_۸۰۰ دانش آموز مازاد نسبت به امسال خواهیم داشت که خروجی ها بیشتر میشود و مشکلات نیز بیشتر میشوند و امیداریم مدرسه هایی را از دست ندهیم.

وی گفت: متاسفانه با وجود تعداد زیاد مدارس دوشیفت و درآستانه ی تخریب و کمبود مدرسه، میخواهند برخی از مدارس را از ما بگیرند و ما داریم مقاومت میکنیم، زیرا نکا باوجود این حجم مشکلات، قطعا مشکلات اجتماعی و آموزشی سنگینی خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا در پایان اعلام کرد: آموزش و پرورش نکا، تعداد ۱۵۰۰ نفر معلم رسمی و ۵۰۰ نفر غیر رسمی دارد.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا نیز در این مراسم ضمن تشکر از ریاست آموزش و پرورش، معلمین، دانش آموزان و خانواده های آنان در خلق حماسه ی راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر کرد و خواست تا امسال مراسمی در خور شأن برای معلمین در این شهرستان برگزار شود‌/ تابناک

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس