امروز : 31 فروردین 1403

دکتر عبدالرضا بابائی

یکی از سیاستهای اصلی دولت سیزدهم «توجه به حوزه های زیربنایی، زیرساختی و عمرانی» است

کد خبر : 123026 5 اردیبهشت 1402
پ

عبدالرضا بابائی با بیان اینکه، یکی از سیاستهای اصلی دولت سیزدهم که بر مردم روشن و مبرم است، «توجه به حوزه های زیربنایی زیرساختی و عمرانی» است اعلام کرد: در سال گذشته در حوزه ی تخصیص اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان نکا، مجموعا ۶۵/۳۴ درصد تخصیص داشتیم که رقم قابل ملاحظه ای است و نشان دهنده ی گرایش دولت به «توجه به حوزه ی زیرساختی و زیربنایی و حل مشکلات اساسی مردم» است. ‎

فرماندار شهرستان نکا ضمن تشکر از زحمات غلامرضا شریعتی نماینده ی شرق مردم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پیگیریها و تلاشهای صورت گرفته، نتایج خوبی برای مردم شهرستانهای نکا، بهشهر، گلوگاه و رستم‌کلا به همراه داشته است.

عبدالرضا بابائی با بیان اینکه، یکی از سیاستهای اصلی دولت سیزدهم که بر مردم روشن و مبرم است، «توجه به حوزه های زیربنایی زیرساختی و عمرانی» است اعلام کرد: در سال گذشته در حوزه ی تخصیص اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان نکا، مجموعا ۶۵/۳۴ درصد تخصیص داشتیم که رقم قابل ملاحظه ای است و نشان دهنده ی گرایش دولت به «توجه به حوزه ی زیرساختی و زیربنایی و حل مشکلات اساسی مردم» است.

وی تصریح کرد: ما در تملک دارایی استانی در دو بخش ۵۶ درصد و ۷۱ درصد تخصیص داشتیم و در درآمد حاصل از نفت ۱۰۰ درصد و در بودجه متوازن ۴۸ درصد و متوسط و مجموعا ۶۵/۳۴ درصد تا تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۵ برای شهرستان نکا تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان نکا با اشاره به اینکه، در حوزه ی وزارت نیرو و وزارت راه، ۲ جلسه برگزار شد که مصوبات خوبی نیز داشتیم، از شریعتی خواستار «جلسه ای مجدد» با مدیرکل شد و در حوزه ی آب و فاضلابِ مسکن مهر نیز که «ابلاغی» نشده است، خواستار پیگیری شد.

بابائی با بیان اینکه، در «تخصیص قیر» که آقای بذرپاش قولش را داد نیاز به پیگیری های بیشتری از جانب نماینده ی مجلس داریم تا در ابتدای سال محقق شود، خاطرنشان کرد: اتفاق این کار خوب، نیازمند زنجیره ی همکاری دستگاههای اجرایی ما است که از امروز تا شهریور ماه امسال به اتمام برسد و بتوانیم از تخصیص ۵۰ کیلومتر قیر بهره مند شویم و زیرسازی ها را با منابع موجودمان انجام دهیم.

وی با اشاره به «استقرار سنگ شکن» که اکنون توسط اداره راه و بسیج سازندگی مستقر شد، اذعان کرد: با تلاش و پیگیریهای شریعتی انجام شد و ما اکنون باید تلاش کنیم تا از این فرصت استفاده و آن اجرایی نماییم.

فرماندار شهرستان نکا تشریح کرد: الحمدلله در شهرستان نکا در مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم، با وجود تحریم های ظالمانه، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد و در حوزه ی مربوط به بنیاد مسکن نیز گفت: از عبدی رئیس بنیاد مسکن و بخشدار می خواهم که تعارضات بین مردم را حل کنند تا کار روی زمین نماند و با سرعت پیش برود و همچنین از مدیران دستگاهها خواست که آبرسانی شهدای استخرپشت زودتر تمام شود تا ۱۱ روستا از مشکل آب شرب برخوردار شوند.

وی در حوزه ی نهضت ملی مسکن عنوان کرد: تعهد ما ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن در شهرستان نکا بود که ۶۰_۷۰ واحد آن بدون توقف درحال ساخت است و روند مطلوبی دارد و ما در ادامه مشکل زمین داریم و این ۱۰۰۰ واحد را توانستیم از مسکن مهر تامین کنیم و برای ادامه ی ساخت، نیازمند زمین دیگری هستیم.

فرماندار شهرستان نکا از مدیران بنیاد مسکن، شهرسازی، شهری و شهرداری و همه ی مدیرانی که تلاش می کنند تا مردم از امکانات و توانمندی ها بصورت بالفعل کنند تشکر و قدردانی کرد و گفت: در مجموع از فعالیت مدیران شهرستان راضی هستم اما قانع کننده نیست زیرا ما هرچقدر برای مردم کار کنیم کم است و مردم باید همیشه ما را با کار کردن ببینند تا امیدوار شوند.

بابائی در پایان با بیان اینکه، مدیران دستگاهها آنقدر خواسته های خود را از مدیران بالادستی پیگیری کنند تا پاسخ مثبت بگیرند، از مدیران دستگاههای حاضر در جلسه تأکید کرد: با همکاری یکدیگر، با سرعت بیشتری برای محرومیت زدایی شهر و روستاها تلاش کنید.

 

نماینده ی مردم بهشهر، نکا، گلوگاه و رستم‌کلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تشکر ویژه از جدیت و پیگیری فرماندار، به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: بنده نیز در گذشته در کار اجرا بودم و مشکلات آن را درک و سنگینی کاری که بر دوش شماست را احساس می کنم.

غلامرضا شریعتی گفت: انسان بسیار توانمند است و هیچ کار در مقابل اراده ی انسان بزرگ نیست و دلیلش این است که خدا ما را خلیفه ی خود ر روی زمین قرار داد و همچنین فرموده است: اراده ی خدا دنیا را کن فیکون می کند.

وی تصریح کرد: نمونه اش، همین شهرداری نکا اراده میکند و کار انجام می دهد و موفق است، پس آن اراده است و باید با نگاه مثبت به کار نگاه کنیم، روزی به امام خمینی(ره) می گفتند: مگر میشود با شاه درافتاد، امام پاسخ داد: بله میشود، لذا انسان باید بخواهد و اراده کند، کار فقط با اراده است نه با پول و امکانات.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که بابایی به عنوان فرماندار، در نهضت ملی مسکن در سطح استان موفق شد، ما از سایر فرمانداران در حوزه ی جغرافیایی دیگر و همچنین از بخشداران خود نیز همین توقع را داریم.

شریعتی با اشاره به سخن شهید چمران: «برای خوابیدن زیاد وقت داریم»، خاطرنشان کرد: زمان می‌گذرد و ما بعدها حسرت این روزها را می خوریم و می گوییم: ای کاش در آن زمان، کارها و خدمات بیشتری برای مردم می کردیم، لذا از شما مدیران جوان باتوجه به اعتقاد و اراده ای که در شما سراغ دارم، عاجزانه تقاضا می کنم به لطف خدا و همت دولت، اسبابش آماده است، باتوجه به بودجه ای که داریم باید با آن بدون وقفه محرومیت زدایی کنیم.

تابناک/زارعی

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس