امروز : 5 اردیبهشت 1403

عبدالرضا بابائی فرماندار شهرستان نکا در روز روابط عمومی:

شاخصه ی روابط عمومی در دولت سیزدهم «تعهد و صداقت» است/امسال ما در پروژه ها انقلابی در پیش داریم

کد خبر : 123715 27 اردیبهشت 1402
پ

فرماندار شهرستان نکا گفت: مهم ترین شاخصه ی روابط عمومی در دولت سیزدهم «تعهد و صداقت» است، بطوریکه، ما حاضر به هیچ پژواک خبر دروغی نیستیم، به شدت با سیاه نمایی، کم بینی و بزرگ نمایی مخالف هستیم و قائل به این هستیم که روابط عمومی باید مثل آینه عمل کند و اخبار را با مردم صادقانه در میان بگذارد. ‎

ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه دومین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۲ و آئین تجلیل از روابط عمومی های برتر شهرستان نکا، با حضور دکتر عبدالرضا بابائی فرماندار شهرستان نکا، نوربخش مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران و مدیران ادارات شهرستان به همراه مسئولان روابط عمومی در سالن ابوریحان آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید. 

فرماندار شهرستان نکا در ابتدا ضمن تشکر از اعضای شورای اداری، مدیران روابط عمومی ها، نوربخش مدیر روابط عمومی استانداری مازندران و اصحاب رسانه، از خدمات و زحمات مدیران روابط عمومی شهرستان تشکر کرد.

عبدالرضا بابائی با ذکر بخشی از بند ۳۱ نهج البلاغه از امیرالمؤمنین(ع) که فرمودند: «مبادرت بورزید به سمت فرصتها، فرصتها در زندگی ما قطعا تبدیل به غصه خواهند شد» تصریح کرد: گهگاهی در برخی مسئولیتها و پرونده های کاری برای ما پیش می آید که حسرت می خوریم و می گوییم: «ای کاش در آن تاریخ، به جای آن کار، این کار را انجام می دادم و یا آن تصمیم را می گرفتم و یا اگر جای او بودم آن کار را انجام می دادم که در حقیقت؛ غصه ی گذشته را می خوردیم.

وی خاطرنشان کرد: پس ما در مسئولیت خود، در فرصتی که خداوند و مردم در اختیار ما می گذارند، مثلا؛ در تلفنی که برای حل مشکلات مردم به مقامات بالادستی می کنیم، در بازدیدی که از مناطق به عمل می آوریم و ... وقتی یک پیرمرد یا پیرزنی در یک روستای دورافتاده ما را دعا می کند، قطعا اثرات این دعا را در زندگی خود می بینیم.

فرماندار شهرستان نکا اظهار کرد: امروز ۲۷ اردیبشهت روز روابط عمومی است و زحمات این مدیران دیده می شود و خوشبختانه نمره ی روابط عمومی ما در شهرستان نکا، بسیار مثبت است و عمده مدیران روابط عمومی که بنده میشناسم، انسانهای صادق و زحمت کشی هستند.

بابائی با بیان اینکه، آنها واسطه ی بین «نظام و حاکمیت» و «مردم» هستند و پیام تلاش و عملکرد دولت را به مردم می رسانند و به رسانه ها کمک می کنند، افزود: مسئولین روابط عمومی ها هم باید جایگاهشان ارتقا پیدا کند و هم باید خودشان با سرعت بالا رشد کنند که هم نرم افزار، هم علوم و هم تجاربی است که باید منتقل شود.

وی مهم ترین شاخصه ی روابط عمومی در دولت سیزدهم را «تعهد و صداقت» عنوان کرد بطوریکه، ما حاضر به هیچ پژواک خبر دروغی نیستیم، به شدت با سیاه نمایی، کم بینی و بزرگ نمایی مخالف هستیم و قائل به این هستیم که روابط عمومی باید مثل آینه عمل کند و اخبار را با مردم صادقانه در میان گذاشت.

فرماندار شهرستان نکا، از همه ی روابط عمومی هایی که خدمات دولت را در دهه ی فجر ۱۴۰۱ در اقصی نقاط شهر به مردم منعکس کردند تشکر و اظهار کرد: خوشبختانه، سامانه ای را که بنده به آن دسترسی دارم و جهت ارتباط ما و مردم راه اندازی شد، بازتاب خوبی داشت و به نتایج خوبی رسیدیم و با برخی از نیازها و اولویتها آشنا شدیم و اگر خلأیی است و یا اگر مدیری رعایت نکند به او تذکر می دهیم.

بابائی با اشاره به مناسبت دهه ی کرامت، گفت: مردم ما امام رضا(ع) را دوست دارند و آستان قدس در سالهای قبل خدمات خوبی انجام داده است که تبعات آن باید به گوش مردم برسد.

وی همچنین به چهاردهم خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ای کاش ما می توانستیم امام را آنگونه که امام بود، بشناسیم و بشناسانیم، امروز شاید پشت این تریبون صحبت کردن راحت باشد اما سال ۱۳۴۲ بر فرار منبر رفتن و بر علیه رژیم خونخوار پهلوی صحبت کردن خیلی سخت و ناشی از یک خداباوری عمیقی بود که فقط در امام راحل دیده می شد بطوریکه، بسیاری از همراهان امام(ره) فکر نمی کردند که به این زودی ها ما به پیروزی برسیم.

فرماندار شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: امروز زندگی شخصی، سیاسی، علمی و .... امام باید برای ما درس باشد و ما مسئولین یا نباید کارگزار جمهوری اسلامی باشیم و یا در رفتار و عمل، باید اندکی مثل او باشیم.

بابائی تصریح کرد: ۱۴ خرداد برای ما از همه ی یادواره های شهدا و سفرهای راهیان نور مهمتر است، زیرا شهدایی که بیشتر آنها حتی یکبار امام را ندیده بودند، اما با تأسی و گوش به فرمان او به جبهه رفتند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: پیگیری پروژه های عمرانی بسیار مهم است و با توجه به اینکه، برای برخی از پروژه ها اعتبار تخصیص یافته است اما برخی از مدیران پیگیری نمی کنند، آنها چه در حوزه ی شهری، چه در حوزه ی روستایی، موظف هستد بصورت ۲۴ ساعته مشکلات و پروژه ها را از استان و یا از کشور پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان نکا خاطرنشان کرد: امسال ما در پروژه ها انقلابی در پیش داریم و حتما باید برای آنها برنامه ریزی شود، تا مردم حلاوت و شیرینی آنها را زودتر بچشند، مخصوصا رئیس راه و مدیران مختلف دستگاههای مرتبط، امسال با اعتباری که از محل کمیته برنامه ریزی، از محل مرمت گذاشته شده است، تا پایان سال باید با کمک بخشداران شاهد این انقلاب عظیم در روستاها باشیم.

بابائی تأکید کرد: یک انقلابی در حوزه ی راه در راه است که نیازمند توجه ماست، بنده از پیشرفت راه ها راضی نیستم و باید با جدیت و سرعت بیشتری پیش برویم و مهمترین مشکل ما این است که اراده و انگیزه لازم برای حل این مشکل را نداریم.

وی گفت: در حوزه ی آب نیز که ما نگران مشکلات آن مخصوصا در حوزه کشاورزی بودیم، از مسئولان مربوطه که دارند زحمت می کشند تا در تابستان پیش رو مشکلی نداشته باشیم، تشکر می کنم.

فرماندار شهرستان نکا، با اشاره به نزدیک شدن به فصل کمیته برنامه ریزی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۰ درصد تخصیص داشته ایم که رقم قابل ملاحظه ایست و صد درصد بیشتر نسبت به گذشته تخصیص داشته ایم و خواهش میکنم، نگاه‌های سلیقه ای نداشته باشیم و نسبت به حرف مردم و نماینده های آنان سعه ی صدر داشته باشیم.

بابائی با تأکید به حضور میدانی مدیران، از نزدیک و لمس کردن مشکلات آنان و مبنا قرار دادن تصمیم‌گیری مدیران خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که اعتبار را نباید تکه پاره کرد، چون شنیده ام برخی مدیران برای اینکه همه ی مردم را از خود راضی نگه دارند، بودجه را تقسیم می کنند که این اشتباه است و باید اولویت سنجی کرد.

وی با تأکید بر اینکه، نباید غفلت کنید و پیگیری داشته باشید گفت: در برخی از حوزه های فرهنگی و اجتماعی، تخصیص لازم را نداریم.

فرماندار شهرستان نکا از بهره برداری چندین پروژه بزرگ شهری خبر داد و افزود: قطعا قولی که شهردار و رئیس شورا به مردم دادند تا پایان امسال محقق خواهد شد و همانطور که مردم لمس میکنند، توسعه به معنای واقعی دارد اتفاق افتادن می افتد.

بابائی شهردار و شورای را مخاطب قرار داد و تأکید کرد: با زمانبندی درست، در بعضی از مکانها مانند؛ پل چمازی، که مشغول فعالیت هستید، حتی بدون یک روز معطلی کار کنید، زیرا با وجود این پل، بار ترافیکی کم و باعث توسعه شهر خواهد شد‌.

وی درباره ی رودخانه ی نکارود نیز گفت: این رودخانه که از مرکز شهر رد می شود، باید منبع توسعه و پایدار، کم کردن بار ترافیکی شهر، به زیباسازی و منظر شهر کمک کند.

فرماندار شهرستان نکا از اعضای شورای تامین و فرمانده انتظامی، که بصورت ۲۴ ساعته، مسائل امنیتی و قضایی شهرستان را رصد می کنند و با همدلی، مودت و برادری باعث شهرستان امن و آرام می شوند، تشکر کرد.

بابائی در پایان، ضمن تشکر از خواهران مومن، متدین و عفیفه اظهار کرد: در موضوع عفاف و حجاب، جزو شهرهای ممتاز هستیم و از اعضای شورای تامین تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنیست: در پایان مراسم از روابط عمومی های برتر دستگاههای شهرستان تجلیل شد. /تابناک-زارعی

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس