En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندارن در بازدید از سدگلورد، عنوان کرد:

عزم دولت در تکمیل طرح های عمرانی استان / احداث پل زیرقوسی سد گلورد امسال به پایان می رسد

کد خبر : 124141 11 خرداد 1402فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: پل زیرقوسی سد گلورد در شهرستان بهشهر باهدف توسعه گردشگری در منطقه حداکثر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. ‎

 

سیدمحمود حسینی پور در یازدهمین سفر شهرستانی خود به بهشهر در جریان بازدید از روند تکمیل سد گلورد و همچنین احداث پل زیرقوسی این سد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: عملیات اجرایی سد و احداث پل زیرقوسی گلورد که دومین پل بزرگ کشور است، هم به لحاظ گردشگری و هم به لحاظ مهندسی منحصر به فرد و از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این سد برای مردم منطقه اهمیت زیادی در بخش کشاورزی و آشامیدنی دارد و می تواند آینده اقتصادی این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که، این منطقه می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود، گفت: شرکت آب منطقه ای مازندران باید با تهیه طرح گردشگری در این منطقه و جذب سرمایه گذار با اهلیت، این طرح های گردشگری را در منطقه ایجاد کند تا گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه سفر کنند که البته در این بخش کارهایی نیز در در حال انجام است.

حسینی پور تصریح کرد: دست اندرکاران و متولیان امر شبانه روز در تلاشند تا سد گلورد مازندران به عنوان یکی از طرح های بزرگ اقتصادی در استان تکمیل شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه به علت کاهش نزولات آسمانی با بحران کم آبی مواجه هستیم راه اندازی این سد می تواند مشکلات مربوط به کمبود آب را رفع کند و ضمن اینکه به توسعه کشت محصولات کشاورزی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار مازندران افزود: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی و بحران آبی در مازندران به کشاورزان توصیه شد علاوه بر همکاری با متولیان امور آب، مصرف آب را نیز مدیریت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با بحران کم آبی، اقدامات موثر دیگری نیز انجام دادیم که با امضای قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع)، بیش از ۸۰۰ آببندان استان لایروبی می شود که با این اقدام تا ۳۵ درصد ذخیره سازی آب های سطحی امکان پذیر خواهد بود.

این مقام مسوول تصریح کرد: همچنین در قالب این قرارداد نسبت به زهکشی مزاراع نیز اقدام خواهد شد و دولت نیز اعتبارات خوبی برای این بخش تخصیص داده است.

وی ادامه داد: به لحاظ کمبود آب کشاورزان مازندرانی دچار خسارت شدند و امیدواریم بتوانیم با مجموع اقدامات صورت گرفته و یا در دست اقدام، بخشی از این خسارت ها را جبران کنیم.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری