امروز : 14 اردیبهشت 1403

اطلاعیه شماره (16)

کد خبر : 136601 9 اسفند 1402
پ

اطلاعیه شماره (16)وزارت کشور صادر شد ‎

«بسمه تعالی»

ستاد انتخابات کشور به آگاهی ملت شریف ایران و نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند در راستای اجرای ماده (۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «آیین نامه اجرایی مصوب آن در خصوص نحوه فعالیت جبهه ها و ائتلافهای سیاسی جهت اعلام فهرستهای انتخاباتی، بدین وسیله ضمن تشکر از رعایت چارچوبهای قانونی در عرصه رقابتها توسط احزاب ،گروهها جبهه های سیاسی فهرست های ائتلافی و نامزدهای حاضر در صحنه، ضوابط فعالیت ائتلافها و جبهه های مذکور در ارائه فهرستهای انتخاباتی به شرح ذیل اعلام میگردد

.۱ صرفاً احزاب و جبهه های سیاسی میتوانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان فهرست انتخاباتی خود را به صورت مجزا برای حوزههای انتخابیه دارای بیش از یک کرسی و تا سقف کرسیهای آن حوزه انتخابیه تنظیم و با توجه به سطح فعالیت ملی و یا استانی آن حزب و جبهه به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداریها اعلام کنند. ۲ احزاب و جبهه های سیاسی مکلفند فهرست خود را جهت ارائه به ستاد انتخابات و یا فرمانداری با قید عنوان فهرست طی نامه مکتوب با امضای دبیرکل یا نماینده قانونی آن حزب یا جبهه و به ضمیمه موافقت کتبی نامزدها برای عضویت در فهرست ارسال نمایند آگهی اسامی نامزدها و فهرستهای یاد شده پس از تأیید ستاد انتخابات کشور با فرمانداریها منتشر می شود.

. پس از اعلام رسمی حمایت گروه ها، مجامع و اقشار مختلف از نامزد مورد نظر وی میتواند حمایت آنان را در آثار تبلیغاتی مجاز خود درج و منتشر نماید. . چنانچه نامزدهای انتخابات بخواهند در آثار تبلیغاتی خود از اعلام نظر، نام، تصویر یا نماد شخصیتها، مقامات اشخاص حقیقی حقوقی احزاب و گروهها در تایید خود استفاده کنند لازم است اعلام نظر کتبی و امضا شده ایشان تسلیم هیات استانی بررسی تبلیغات گردد.

البته اعلام نظر شخصیتها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسوولیت آنها باشد. وزارت کشور انتظار دارد در راستای شاخصهای ۴ گانه انتخابات مشارکت رقابت سلامت و امنیت همه فعالان سیاسی در عرصه انتخابات نسبت به رعایت چارچوبهای قانونی در تبلیغات و فهرستهای انتخاباتی دقت نظر داشته باشند لازم به ذکر است منظور از احزاب و جبهه های سیاسی در این اطلاعیه موضوع ماده ۱ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب ۱۳۹۳/۱۱/۳ میباشد که آخرین فهرست آنها در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۰۲ منتشر شده است.

ستاد انتخابات کشور

اشتراک گذاری
پیوند ها