امروز : 18 شهریور 1403

فرماندار شهرستان نور:

دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی به روستاها قرار دارند

کد خبر : 142720 28 تیر 1403
پ

صبح امروز ۳۰ تیر به مناسب روز دهیاری با حضور بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور، حجت الاسلام محمد زاده امام جمعه ایزدشهر، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی، رئیس شورای شهرستان،رئیس شورای بخش مرکزی و سایر مدیران، دهیاران بخش مرکزی تجلیل شدند. ‎

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان نور، بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش گفت: مردم پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال هر ساله پرشورتر در شور و شعور حسینی حضوری پررنگ دارند که نشان دهنده طی کردن سیر تحول مکتب عاشورا است و زمینه ساز برای آخرین منجی عالم بشریت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی به روستاها هستند، تصریح کرد: کفه‌ی ترازو در مدیریت و توسعه روستا در حوزه های مختلف عمرانی، سیاسی، اجتماعی و حتی امنیت غذایی به سمت دهیاران بیشتر است.

فرماندارشهرستان نور افزود: خوشبختانه کارهای بزرگی با وحدت و همدلی بین دولت و مجلس در سطح استان و شهرستان در حال انجام است. همچنین پیش زمینه های رشد و توسعه نیز در شهرستان شروع شده است که در پی آن به دنبال رفاه نسبی و رساندن به رفاه کامل هستیم.

وی با بیان اینکه معایب و نواقص در روستاها وجود دارد که باید سریعا حل شود، تاکید کرد: توسعه روستاها باید همه جانبه و متوازن باشد و صرف کسب درآمد از ساخت و ساز جز آسیب هایی است که در آینده ما را دچار چالش های سختی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان نور ادامه داد: متاسفانه برخی ساخت و سازها بدون مجوز و خارج از محدوده هستند که قطعا از انشعابات غیرمجاز استفاده می کنند و در همین راستا اتلاف انرژی را داریم که هزینه سنگینی بر دوش دولت خواهد گذاشت که باید پیگیری شود.

وی در حمایت از کشاورزان گفت: متاسفانه برنجکاران به دلیل قطعی ۵ الی ۶ ساعته برق نمیتوانند آب را از چاه ها به مزارع خود برسانند و از طرفی هنگام فروش بحث واردات برنج و ... هم با مشکل مواجه می شوند که‌ در نهایت به دلیل چالش های زیاد برای رفاه خانواده مجبورند زمین خود را بفروشد که در این راستا نیازمند نگاه ملی توسط نماینده مجلس هستیم.

فرماندار شهرستان نور بر همکاری و تعامل روسای ادارات با دهیاری ها تاکید کرد و گفت: دهیاران با چالش های زیادی مواجه هستند و باید کاری کنیم که در بروکراسی اداری نمانند.

وی با اشاره به سه سیل اخیر یادآور شد: متأسفانه در این حوزه به شهرستان خسارت حدود هزار میلیاردی تحمیل شد،اما بودجه کمی اختصاص دادند و از نماینده مجلس انتظار داریم تا کمک کنند .

فرماندار شهرستان نور بر توجه ویژه دهیاران بخش میانبند به حوزه بومگردی تاکید کرد و ادامه داد: باید تعاونی دهیاران تشکیل شود ‌تا دهیاران در مسیر توسعه و آبادانی روستا قدم های محکم و استواری بردارند.

گفتنی است در ادامه امام جمعه ایزدشهر در حوزه خدمت دهیاران به مردم سخنانی را بیان کرد و بخشدار مرکزی هم گزارش عملکردی را ارائه داد و نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز بر استفاده دهیاران از تمام اختیارات خود تاکید کرد.

در پایان از دهیاران بخش مرکزی با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد

اشتراک گذاری
پیوند ها