امروز : 18 شهریور 1403

خدمت‌رسانی به روستا‌های بالادست حتی در روز تعطیل/ فرماندار نکا در نشست بررسی و پیگیری مشکلات روستای پجت:

رسیدگی به مشکلات روستا‌های محروم را با قدرت ادامه خواهیم داد/ از سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تخصیص داده شده است

کد خبر : 142816 4 مرداد 1403
پ

نشست بررسی و پیگیری حل مشکلات و مسائل روستای پجت صبح امروز با حضور مرتضی‌رمضانی فرماندار نکا غلامرضا‌شریعتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اداری و اهالی این روستا در مسجد روستای پجت برگزار شد ‎

 

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، نشست بررسی و پیگیری حل مشکلات و مسائل روستای پجت صبح امروز با حضور مرتضی‌رمضانی فرماندار نکا غلامرضا‌شریعتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اداری و اهالی این روستا در مسجد روستای پجت برگزار شد.

 فرماندار نکا در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهدای این روستا با اشاره به نقش شهدای انقلاب اسلامی در حفظ مجد و عظمت اسلام و جانفشانی آنان در راه دفاع از دین گفت: حرکت شهدا استمرار حرکت عاشورا بود و در لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان این‌که شهدای هر روستا نشان‌دهنده عملکرد مردم در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: شهدا از جان خود برای حفظ نظام و انقلاب گذشتند و در مقابل مسئولین نیز در قبال این مردم و شهدا وظایفی را بر عهده دارند.

رمضانی خدمت صادقانه به مردم را مهم‌ترین وظیفه مسئولین در قبال شهدا و مردم دانست و خاطرنشان کرد: #شهید‌رئیسی نمونه بارز خدمت صادقانه به مردم است و این شهید بزرگوار راه رسیدن به رضای خداوند را خدمت به مردم می‌دانست. در این میان خدمت به روستای‌های محروم ارزش ویژه ای دارد و ما رسیدگی به مشکلات روستاها‌ی محروم را با قدرت ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان نکا خبر داد: در دولت سیزدهم اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان نکا هزینه شده است که از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده شد. و از سال گذشته تاکنون نیز نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد دولت سیزدهم در شهرستان نکا بوده است.

رمضانی افزود: به همت دولت سیزدهم از سال گذشته تاکنون ۱۵ نقطه از شهرستان از سایت تلفن همراه به ارزش ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند، که یکی از آن‌ها روستای پجت است.

 فرماندار نکا با اشاره به اقدامات دولت در حوزه توسعه شبکه‌های ارتباطی افزود: اجرای طرح فیبر نوری به مسافت ۱۲۰ کیلومتر در شهرستان نکا که ۸۵ کیلومتر آن در شهر رقم خورده است، یکی دیگر از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم بوده است.

وی همچنین با اشاره به خدمات ارزنده در حوزه آبرسانی عنوان کرد: پروژه تصفیه.خانه آب که اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی و با اعتبار ملی ۳۰۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است، موجب تسهیل تامین آب شرب بخشی از شهر و همچنین آب کشاورزی برای مناطق دشت شده است.

رمضانی آزادسازی سواحل در دولت سیزدهم را یکی از اقدامات شاخص دانست و تاکید کرد: سال‌های متمادی شهرستان نکا از ساحل بی‌بهره بود اما اکنون پس از آزادسازی سواحل و با ایجاد راه مواصلاتی در اردوگاه شهدای ارتش، شهرستان نکا به این مهم دست یافت.

فرماندار نکا همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی روستاها اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی امسال ۳۰ روستا بهره‌مند از اعتبار طرح هادی شده‌اند و تاکنون نیز اجرای طرح آسفالت در بسیاری از روستاها به‌ویژه روستاهای بالا دست رقم خورده است.

حل مسائل و مشکلات موجود در حوزه فاضلاب شهرک #شهید‌سلیمانی (مسکن مهر) یکی دیگر از خدماتی بود که فرماندار نکا با اشاره به آن افزود: وضعیت نامناسب فاضلاب در شهرک شهید‌سلیمانی که مدت‌ها برای ساکنان این منطقه مشکل ایجاد کرده بود با احداث تصفیه‌خانه در حال برطرف شدن است.

 وی همچنین افزود: ۴۱۱ مسکن در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان نکا در شهرک شهید سلیمانی در حال ساخت است که امیدواریم بخش زیادی از آن تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به نگاه ویژه دولت به حوزه صنعت در شهرستان نکا بیان کرد: احیای ۸ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهید نظری شهرستان نکا و ایجاد ۱۳ واحد تولیدی و همچنین احداث ایستگاه برق ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی از جمله اقدامات شاخص دولت سیزدهم در راستای کمک به صنعت و تولید بوده است.

 فرماندار نکا همچنین در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حوزه ورزش نیز اقدامات زیرساختی بسیار ارزنده‌ای صورت پذیرفته است، خبر داد: طی یک سال اخیر بازسازی و ترمیم استخر اداره ورزش که مدت‌ها رها شده بود، آغاز شده است و تا هفته دولت این طرح به پایان خواهد رسید و همچنین تعویض کفپوش سالن ورزشی سردار شهید طوسی نیز با پیگیری‌های مکرر اجرایی شد.

همچنین در این نشست از جمعی از ورزشکاران روستای پجت و از برترین‌های مسابقات فوتبال این روستا به همراه خانواده های شهدا با حضور فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس