مراحل استقرار و تجهیز موکب در کربلا.
اولین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی در رامسر برگزار شد
اعزام به کربلا در مورخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۵ از رامسر توسط خادمین موکب انجام می شود
نخستین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی شهرستان رامسر به ریاست کمیل شعبانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.
شعبانیان در این جلسه با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین و ضرورت هماهنگی دستگاههای اجرایی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر تسهیل حضور زائران در این اجتماع عظیم معنوی گام برداشته و امسال نیز با آمادگی کامل دستگاهها و مشارکت مردم، شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.
وی با تأکید بر نقش فرهنگ عاشورا در هویت دینی جامعه افزود: فرهنگ عزاداری سیدالشهدا(ع) طی قرون متمادی الهامبخش ملت ایران بوده و همچنان جایگاه ویژهای در میان نسلهای مختلف دارد.
معاون فرماندار رامسر ضمن قدردانی از خدمات موکب هیئت حضرت حُر شهدای رامسر و تمامی خادمان اربعین، بر برنامهریزی و هماهنگی لازم برای خدمترسانی مطلوب به زائران تأکید کرد.
در ادامه جلسه، مسئولان کمیتههای مختلف گزارشی از اقدامات و برنامههای خود ارائه کردند.
همچنین اعلام شد اعزام زائران از رامسر در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۵ انجام میشود و موکب رامسر از ۳ تا ۱۳ مردادماه در کربلای معلی به زائران خدمترسانی خواهد کرد.
و اینکه مقرر شد در سطح شهرستان رامسر، برنامههای فضاسازی محیطی، تولید محتوا و دعوت عمومی برای حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیر بیبی سکینه(س) تا آقابسمل سادات اجرا شود که جزئیات آن متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.