امروز : 2 تیر 1405

در نشست شورای اداری شهرستان بهشهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مطرح شد

فرماندار بهشهر: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و مدیران باید در همه شرایط کنار مردم باشند

کد خبر : 170153 31 خرداد 1405
پ

جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر به ریاست محمد حامدی رستمی، فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان، و با حضور امام جمعه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید ،شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای اخیر، بر تکریم مردم، پاسخگویی مدیران، تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان تأکید شد. ‎

جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر به ریاست محمد حامدی رستمی، فرماندار شهرستان، برگزار شد.

 

فرماندار بهشهر در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای خدمت، اظهار کرد: مردم همواره پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و از حضور حماسی و پرشور آنان در صحنه‌های مختلف قدردانی می‌کنیم.

 

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در میدان حمایت از نظام و انقلاب افزود: همراهی، بصیرت و حضور آگاهانه مردم در شرایط مختلف موجب ناکامی و عقب‌نشینی دشمنان شده است و این سرمایه اجتماعی ارزشمند باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

حامدی رستمی همچنین از همراهی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مختلف و مجموعه‌های مردمی در خدمت‌رسانی به شهروندان تقدیر کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب به مردم تلاش کرده‌اند که شایسته قدردانی است.

 

وی با قدردانی از مجموعه‌های امنیتی و انتظامی شهرستان در تأمین امنیت پایدار و نیز از امام جمعه محترم شهرستان بهشهر به عنوان محور وحدت، انسجام و همدلی در شهرستان تشکر کرد.

 

فرماندار بهشهر با تأکید بر اینکه مردم سرمایه‌های اصلی این نظام هستند، خاطرنشان کرد: همه مدیران وظیفه دارند با تمام توان در مسیر رفع مشکلات مردم گام بردارند و مردم باید احساس کنند که مسئولان در کنار آنان حضور دارند.

 

وی با انتقاد از ارجاع برخی مسائل به سایر دستگاه‌ها یا سطوح بالاتر مدیریتی افزود: مدیران دستگاه‌ها باید در چارچوب اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات اقدام کنند و از واگذاری مسئولیت‌ها به دیگران پرهیز شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی منسجم در دستگاه‌های اجرایی، از مدیران خواست برنامه یک‌ساله و عملکرد سه‌ماهه نخست سال جاری دستگاه متبوع خود را حداکثر تا روز چهارشنبه به فرمانداری ارائه کنند.

 

حامدی رستمی همچنین بر اطلاع‌رسانی و انعکاس اقدامات، پروژه‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تأکید کرد و گفت: با همکاری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی، پیگیر جذب اعتبارات و اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرستان هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های استاندار محترم مازندران، موضوع تملک مدارس چیت‌سازی که سال‌ها از مطالبات شهرستان بود، به نتیجه رسید و مبلغ ۴۸ میلیارد تومان از مطالبات مربوط به تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شد.

 

فرماندار بهشهر همچنین به موضوع تعریض خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این مطالبه چندین دهه‌ای مردم شهرستان با برگزاری جلسات متعدد و حضور نماینده محترم مجلس، معاونان وزرا، استاندار، شهرداری و سایر مسئولان در مسیر حل و فصل قرار گرفته و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی با اشاره به شرایط مصرف انرژی در فصل گرما، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق و آب تأکید کرد و خواستار رعایت دمای آسایش ۲۵ درجه در ادارات و اماکن عمومی شد.

 

در ادامه این نشست، از خدمات مهندس جلالی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بهشهر که پس از ۲۷ ماه خدمت در شهرستان به افتخار بازنشستگی نائل شد، تقدیر به عمل آمد.

 

مهندس جلالی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت‌های ائمه جمعه شهرستان، فرمانداران سابق و فعلی، مدیران دستگاه‌ها و همکاران خود، از تمامی افرادی که در طول دوران خدمت با وی همکاری داشته‌اند حلالیت طلبید و برای همه خدمتگزاران نظام آرزوی موفقیت کرد.

 

فرماندار بهشهر نیز در این بخش با قدردانی از خدمات ارزنده مهندس جلالی، وی را از مدیران توانمند، متعهد و دلسوز شهرستان برشمرد

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه محرم و صفر ارائه کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی شهرستان از حضور روحانیون بهره‌مند شده‌اند و برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در سطح شهرستان در حال اجراست.

 

وی همچنین از همکاری شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی در برگزاری برنامه‌های ماه محرم و ساماندهی مواکب تقدیر کرد.

 

سلیمانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جذب بیش از ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال، از همکاری نزدیک سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بیمه بیکاری تشکر کرد.

 

وی همچنین از کارفرمایان شهرستان خواست در شرایط کنونی تا حد امکان از تعدیل و خروج نیروهای کار جلوگیری کنند.

 

در ادامه، فرماندار بهشهر با تأکید بر ضرورت اثربخشی مدیران در مسئولیت‌های محوله، از تلاش بانک ملی، اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان در انعکاس مطالبات و ظرفیت‌های منطقه تقدیر کرد.

 

در این جلسه همچنین انتصاب مهندس حسینی به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر مورد اشاره قرار گرفت و از خدمات مهندس جلالی، مدیر بازنشسته کمیته امداد امام خمینی (ره)، قدردانی شد.

 

در بخش دیگری از نشست، سرکار خانم محمدی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار مازندران در حل مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش، به موضوع ساماندهی فضاهای آموزشی و افزایش ظرفیت کلاس‌های درس اشاره کرد و از مدیریت مناسب برگزاری آزمون‌های سمپاد و رفع دغدغه‌های مرتبط با جابه‌جایی مدارس خبر داد.

 

نماینده خبرنگاران شهرستان نیز در این نشست بر ضرورت حضور مستمر مدیران در محل خدمت و رسیدگی به مطالبات مردمی تأکید کرد و خواستار انجام بازدیدهای سرزده از ادارات شد.

 

فرماندار بهشهر در جمع‌بندی مباحث مطرح شده ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی اصحاب رسانه، بر ضرورت حل و فصل مسائل و اختلافات بین دستگاهی پیش از ارجاع به مراجع قضایی تأکید کرد و گفت: فرمانداری آماده مدیریت و پیگیری مسائل بین دستگاهی در راستای خدمت بهتر به مردم است.

 

وی همچنین از دکتر کبریایی و مجموعه حوزه سوخت شهرستان به دلیل مدیریت مطلوب تأمین سوخت در شرایط خاص قدردانی کرد.

 

حامدی رستمی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی روستاها اظهار داشت: امسال سالی متفاوت برای توسعه روستاهای شهرستان خواهد بود و اعتبارات تخصیصی در برخی بخش‌ها تا ۹ و ۱۰ برابر افزایش یافته است.

 

فرماندار بهشهر در پایان با تأکید بر نقش مهم شهرداران در توسعه شهرستان، از تمامی مدیران خواست تکریم مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، از رئیس دادگستری، دادستان و مجموعه قضایی شهرستان تقدیر کرد و ضمن اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، از تلاش‌های دکتر قلی‌پور و همکاران وی در این حوزه قدردانی نمود.

 

فرماندار بهشهر در پایان برای تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق، سلامتی و موفقیت کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری