امروز : 11 اردیبهشت 1403

محفل انس با قرآن

محفل انس با قرآن

کد خبر : 82490 31 اردیبهشت 1398اخبار تنکابن
پ

محفل انس با قرآن با حضور حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و جمعی از مسئولین در روستای لیره سر بخش خرم آباد برگزار گردید . ‎

سید امیر حسینی جو _ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن_ ضمن تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، از همراهی و پویایی اهالی روستای لیره سر بعنوان یک روستای الگو تقدیر و تشکر نموده و در سه بخش سخنان خود را ایراد نمود:
وی در بخش اول سخنان به ولادت امام حسن (ع) اشاره و هدف اسلام را ارتقای جامعه انسانی دانست.وی تصریح نمود: از شاخصه های جامعه اسلامی، انسانیت ، خرد و اندیشه انسانی است. کسانی که امروزه ادعای حقوق بشر دارند باید بدانند اسلام پویاترین دین در ترویج حقوق بشر است. وی در ادامه بیان داشت: اسلامی بودن به این معناست که هر کسی با هر دینی و هر اعتقادی و... بر ما وارد شد به مصداق کلام مولا امیر المومنین به مالک اشتر "یا همزاد توست یا هم دین تو" .در هر حالت وظیفه ما گره گشایی از مشکل مردم است
حسینی جو در ادامه اظهار داشت: همه در این مکان مقدس ( اشاره مسجد روستای لیره سر)جمع شدیم ودر ماه مبارک رمضان که بنام امام علی (ع) است فردی که هیچ زمانی هیچ ادعایی نداشته و برای جلوگیری از تفرقه و حفظ انسجام در جامعه اسلامی، ۲۵ سال سکوت اختیار نمود تا به اسلام نوپا خدشه ای وارد نشود.اما امروز عده ای هستند که تا در پست و مقامی هستند موافق دیگران و به محض اینکه از پست خود برکنار می شوند تبدیل به اپوزیسیون می گردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در بخش دوم سخنان خود به شرایط عمومی کشور اشاره نموده و اظهار داشت: در سال ۹۶ شاهد تحولاتی در حوزه اجتماعی کشور بودیم. دشمن با هدف ضربه زدن نهایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ، برخی بی نظمی ها رادر کشور رقم زد . وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نمودن دشمن از همه ابزارهای خود برای براندازی ایران جهت جلوگیری از جشن ۴۰ سالگی انقلاب ، گفت: سلطنت طلبان، معاندین و همه گروههایی که با هم اختلاف نظر داشتند با هدف مشترک براندازی نظام و انقلاب ایران با هم متحد شدند اما آگاهی مردم، همت مسوولین و تدبیر مقام معظم رهبری نگذاشت ، تلاش دشمنان به نتیجه برسد ولی دشمنان نیز کوتاه نیامدند و بنا به بیان مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به سال ۹۸ معطوف نمودنداما سیاست مسوولین در حوزه داخلی و بین المللی هیچ گاه جنگ نبوده ، نیست و نخواهد بود‌، حتی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، آغازگر جنگ ،عراق و تمام کشورها علیه ایران بودند که ایران ۲۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب با نیت (( استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی)) نموده است .این شعار به ذائقه دشمنان خوش نیامد و مشکلات اقتصادی بر مردم وارد شد. هر چند عده ای بدنبال سوء استفاده و یا نفع شخصی هستند اما وظیفه مسوولین است که گره ازمشکلات مردم باز کنند و امروز در این مکان مقدس با ارمانهای شهدا و امام شهدا تجدید میثاق می کنیم.

حسینی جو در بخش سوم سخنرانی به مسایل شهرستان و اقداماتی که در حوزه های مختلف آب ، برق ، گاز رسانی ، مخابرات، بهداشت و درمان و بنیاد مسکن دامداری و کشاورزی روستایی نموده و خواست تا روستای لیره سر در اولویت پیگیری پروژه ها قرار گیرد. وی همچنین به ویژگی گردشگری ، صنعت و معدن(صنایع تبدیلی) و دامداری و کشاورزی روستایی اشاره و آن را اساس اشتغال در روستا دانست‌.
حسینی جو در پایان سخنان به اهمیت امنیت در روستاها بعنوان اولویت اشاره نمود و بیان داشت:
لازمه امنیت ، روستای پاک است روستایی عاری از اعتیاد، حداقل طلاق و عدم وجود درگیری و... وی خاطر نشان ساخت : هر چقدر در روستاها امکانات خدماتی و عمرانی وجود داشته باشد اما امنیت روانی و روحی وجود نداشته باشد،کافی نیست.
حسینی جو در پایان با اشاره به سوره ولیعصر که انسان در خسران است ،گذر عمر را باستناد سخن امام فخر رازی به یخی تشبیه نموده که در حال آب شدن است و عمل صالح به گره گشایی از مشکل مردم تعبیر و بیان داشت: همه باید تلاش نماییم تا گره از مشکل مردم باز کرده و در راستای خدمتگزاری به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

اشتراک گذاری
پیوند ها