امروز : 31 فروردین 1403

یازدهمین جلسه ماهانه کمیته فرعی مدیریت پسماند روستاهای بخش کلار

کد خبر : 92875 22 اردیبهشت 1399اخبار
پ

دوشنبه : 22 اردیبهشت 1399 ‎

به گزارش روابط عمومی بخشداری کلار ؛ در اجرای مصوبه بند 3 صورتجلسه مورخ 13/02/1399 کاگروه مدیریت پسماند و ارتقاء شاخص های بهداشتی و زیست محیطی شهرستان عباس آباد، یازدهمین جلسه ماهانه و مستمر کمیته فرعی مدیریت پسماند روستاهای بخش کلار با حضور بخشدار و سایر مدعوین رأس ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 28/11/98 پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الهی در محل بخشداری کلار منعقد گردید.

در ادامه پس از تبادل و استماع نظرات حاضرین تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید.

 

1 - مقرر گردید دهیاران تابعه با توجه به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی (تلگرام یا واتساپ) نسبت به تشکیل گروههای روستایی و به اشتراک گذاشتن مطالب و تصاویر آموزشی در خصوص مدیریت بهینه پسماند اقدام لازم را بعمل آورند.
2 - مقرر گردید گزارش و مستندات کارگاه های آموزشی مدیریت پسماند برگزار شده در مدارس روستاهای چارز و یالبندان به اداره محیط زیست شهرستان ارسال گردد.
3 - مقرر گردید در اجرای مصوبه بند 3 مورخ 28/11/98 دهمین کمیته پسماند روستاهای بخش کلار دهیاریهای تابعه به قید فوریت نسبت به نصب بنر یا پرده نوشته با مضامین مدیریت بهینه پسماند و تفکیک زباله از مبدأ در معابر اصلی روستا اقدام نموده و گزارش تصویری آن را منعکس نمایند.
4 - مقرر گردید در اجرای مصوبه بند 3 مورخ 28/11/98 دهمین کمیته پسماند روستاهای بخش کلار موضوع حفر گودال توسط دهیاریها جهت دفن زباله های تر تفکیک شده در حیاط منازل و یا باغات با هماهنگی اهالی و روستائیان بصورت جدی پیگیری و گزارش تصویری اقدامات صورت گرفته به این بخشداری منعکس گردد.
5 - مقرر گردید در اجرای مصوبه بند 4 مورخ 28/11/98 دهمین کمیته پسماند روستاهای بخش کلار دهیاران تابعه به قید فوریت و با بهره گیری از تجربیات دهیاری یالبندان حداکثر تا تاریخ 31/02/99 در خصوص تشکیل سمن های روستایی به ویژه سمن مرتبط با موضوع مدیریت پسماند (همیار محیط زیست، همیار طبیعت، روستای پاک و ...) اقدام نموده و لیست سمن های تشکیل شده را جهت صدور حکم به بخشداری منعکس نمایند.
6 - مقرر گردید دهیاران تابعه بصورت مستمر نسبت به شست و شو و ضدعفونی سطل های زباله اقدام نمایند.
7 - مقرر گردید در اجرای مصوبه بند 5 صورتجلسه مورخ 13/02/1399 کاگروه مدیریت پسماند و ارتقاء شاخص های بهداشتی و زیست محیطی شهرستان عباس آباد دهیاران تابعه در خصوص حراست و نظارت جدی بر جاده های فرعی بویژه جاده اختصاصی گاز (مسیر عبور لوله اصلی گاز) در حوزه استحفاظی ضمن پاکسازی مسیر، در صورت مشاهده موارد تخلف تخلیه و انباشت زباله و نخاله علاوه بر مستندسازی لازم مراتب را جهت اقدامات بعدی به این بخشداری منعکس نمائید.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها