امروز : 10 فروردین 1403

در نشست مشترک احزاب سیاسی و کانون های صنفی کارگری شهرستان قائم شهر مطرح شد

کد خبر : 99754 1 آذر 1399اخبار فرمانداری
پ

فرماندار قائم شهر هدف از برگزاری این نشست‌ها را ایجاد شور و نشاط سیاسی و بسط آن در جامعه عنوان داشت و گفت: ‎

در نشست مشترک احزاب سیاسی و کانون های صنفی کارگری شهرستان قائم شهر مطرح شد


فرماندار قائم شهر هدف از برگزاری این نشست‌ها را ایجاد شور و نشاط سیاسی و بسط آن در جامعه عنوان داشت و گفت: با نگاهی به عملکرد احزاب و تشکلهای مختلف شهرستان و تأثیر آن در حوزه سیاسی باید قبول کنیم که جریان ها و شخصیت های سیاسی قائم شهر دارای سابقه سیاسی مفید و توانمند هستند که این امر انتظارات را از احزاب بالا می برد.

یحیی یوسف پور با بیان اینکه آمادگی کامل خود را به منظور دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد به همراه ارایه راهکار لازم اعلام می دارم، گفت: معتقدم احزاب با سلایق مختلف با هدف توسعه پایدار شهرستان خود به صحنه بیایند و اجازه ندهند تخریب جای نقد را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که احزاب و جریانات سیاسی مختلف با سلایق گوناگون باید هر کجا منافع شهرستان ایجاب کند یا با هدف پیگیری مطالبات مردمی بتوانند دور یک میز جمع شوند و برای مسایل و مشکلات مطرح شده راهکار ارایه دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان یکی از کارکردهای مهم احزاب را قانون مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه عنوان کرد و گفت: تمام احزاب با گرایش‌های سیاسی مختلف در دولت دارای سهم و مسئولیت هستند و احزاب و تشکلهای مختلف نیز می بایست با برنامه اثر گذار برای حل مشکلات موجود به صحنه بیایند و از حضور و برنامه‌های مدون به همراه راهکارهای ارایه شده تمام احزاب استقبال می کنیم.

فرماندار قائم شهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: انتظار می‌رود که احزاب و تشکلهای شهرستان با هر گرایش سیاسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را که رهبر معظم انقلاب تدوین کرده اند بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و ضمن بومی سازی موضوعات متناسب با شرایط بر روی آن نشست های تخصصی و تحلیلی به منظور بهره برداری حداکثری برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قائم شهر با بیان اهمیت و نقش احزاب در معرفی نامزدهای اصلح و فراهم کردن بستر لازم در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، گفت: دولت در بحث سلامت و امنیت انتخابات با تمام توان ایستادگی خواهد کرد که در همین راستا گروها و کمیته های مختلفی تشکیل و فعالیت شان را آغاز کرده اند و در بحث رقابت سالم نامزدها در چارچوب قانون و مشارکت حداکثری مردم که موضوعی ملی است نیز انتظار داریم همگان علی الخصوص احزاب سیاسی در صحنه حاضر باشند.

یوسف پور با  اشاره به الزامات مردم سالاری در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدیم تحکیم پایه های نظام و مردم سالاری دینی با حضور جریان های عرصه‌های مختلف امکان پذیر است و یقینا یکی از نقش آفرینان عرصه سیاست جامعه، احزاب و تشکل های سیاسی، مدنی و کارگری هستند.

وی با بیان اینکه فصل انتخابات بهار احزاب سیاسی است اما فعالیت احزاب نباید محدود به زمان انتخابات شود، اظهار داشت: انتظار است که احزاب سیاسی در برهه‌های مختلف زمانی در مباحث مختلف ایفای نقش کرده و دامنه این نوع نشستها و گفت گو ها به سطح جامعه توسعه یابد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه هر حزب سیاسی با سلایق مختلف که مطالبه گری خود را در چارچوب قانون دنبال کند مورد حمایت دولت و حاکمیت قرار دارد، خاطر نشان کرد:  یقینا یکی از ابزارهای اعمال حاکمیت در نظام مردم سالاری عرصه انتخابات، کنشگران سیاسی و احزاب فعال هستند که در عرصه جامعه بر ایجاد شور و نشاط سیاسی نقش ایفا می کنند.

یوسف پور در پایان برگزاری انتخابات با شکوه و با مشارکت حداکثری مردمی در پای صندوق‌های رأی را فصل مشترک تمامی احزاب سیاسی در کشور دانست و اضافه کرد: امروز از یک سو با جنگ نابرابر اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم و از طرفی دیگر برخی مباحث داخلی ناشی از تحریم ها داریم که در این شرایط بایستی بر نقاط اشتراک‌های فراوانی که بین احزاب وجود دارد تاکید کرد.

در این نشست تعدادی از دبیران تشکل های سیاسی و صنفی به ترتیب زمانی که در اختیار آنان قرار گرفته بود ضمن بیان سخنانی در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی روز نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را نیز ارائه دادند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها