امروز : 30 اردیبهشت 1403

پیام تبریک سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به مناسبت روز جهانی ماما

کد خبر : 139552 16 اردیبهشت 1403
پ

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری مازندران طی پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت. ‎

 

متن پیام تبریک به شرح ذیل می باشد:

مامایی، حرفه ای است به قدمت تاریخ بشر؛ روز جهانی ماما فرصتی است تا قدردان کسانی باشیم که جایگاه والا یی در نظام سلامت کشور دارند،دلیل بزرگداشت این روز آگاهی مردم از نقش و سهم ماماها در کمک به مادران در زایمان است. وجود ماماها برای زنان در دوران بارداری، زایمان و یا حتی در دوران پس از زایمان بسیار حیاتی است.

این قشر زحمتکش روز و شب و گاه و بیگاه مشغول کار هستندتا شیرینی لبخند کودکان را به مادران هدیه دهند .

جامعه مامایی از یک سو با ایفای نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، یکی از اصلی ترین حلقه های تأمین سلامت خانواده را تشکیل می دهد و از سوی دیگر بازویی پرتوان در توسعه بهداشت باروری، مراقبتهای باکیفیت دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی ایمن و مراقبتهای پس از زایمان است که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه شما بزرگواران شاهد 21 هزار تولد و افزایش 86 درصدی زایمانهای بیدرد در سال گذشته نمی بودیم .

بدون شک استفاده از علم و تجربه دانش آموختگان این رشته، نقش موثری در تبیین سیاست های جمعیتی و فرزندآوری مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها خواهد داشت.

اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت این مناسبت، روز ماما را به حدود 2هزار مامای استان در مراکز بهداشتی درمانی شهری ،روستایی بیمارستانها و پایگاه سلامت ، اساتید، کارشناسان و دانشجویان مامایی استان مازندران تبریک گفته و سلامتی و توفیق روزافزون تان را ازخداوند متعال  خواستارم.
فرشته پازکی


سرپرست امور زنان و خانواده مازندران

اشتراک گذاری
پیوند ها