امروز : 13 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران مطرح کرد:

حل مسائل اجتماعی با رویکرد مردمی/ یکی از برنامه های 100روزه، بحث ایجاد و توانمند سازی سمن ها است

کد خبر : 77972 28 دی 1397
پ

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از برنامه های100روزه، بحث ایجاد و توانمند سازی سمن ها است، اظهار داشت: اولویت استانداری در حوزه تشکل های مردم نهاد، محیط زیست است. ‎

 

احمد حسین زادگان در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: همه افرادی که در این جلسه حضور دارند، دغدغه حفاظت از محیط زیست استان را دارند و به عنوان یک فعال محیط زیست برای حل مشکلات این حوزه تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های100روزه، بحث ایجاد و توانمند سازی سمن ها است، اظهار داشت: اولویت استانداری در حوزه تشکل های مردم نهاد، محیط زیست است.

مقام عالی دولت در استان حسین زادگان با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی پسماند استان فقط با اعتبارات دولتی حل نمی شود، تصریح کرد: ساماندهی زباله از برنامه های اولویت دار استان است که باید با کمک مردم ،دولت و بخش خصوصی حل کنیم.

به گفته وی، در فرهنگ سازی حوزه پسماند، رسانه ها نظیر سازمان های مردم نهاد تاثیر بسزایی دارند و انتظار داریم بیش از پیش به دولت کمک کنند.

استاندار مازندران به بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش با ۵۰۰ هزار دانش آموز در بحث فرهنگ سازی و عضویت آنان در سمن های این حوزه آغاز شده است.

وی با تاکید براین که مشکلات با مشارکت مردم حل می شود، گفت: مسائل اجتماعی با رویکرد مردمی حل می شود و تاپایان سال بنا داریم سمن های خوبی که ایجاد شده اند را ساماندهی و مشکلات پیش روی سمن ها را رفع کنیم.

حسین زادگان با بیان این که نهضت درختکاری را با حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز و آحاد مردم استان اجرا می کنیم، افزود: اگر درخت را مردم بکارند، خودشان از آن حفاظت و صیانت می کنند .

استاندار مازندران، دریا و جنگل را موهبتی ملی و مورد استفاده همه ملت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم دولت نیز جهت حل مشکلات حاصله از استفاده ملی از منابع خدادادی استان نظیر پسماند، با تعیین بودجه ملی استان را حمایت کند.

حسین زادگان افزود: برای بحث دریا ردیف ملی دیده شده است که امید داریم برای ساماندهی بحث پسماند نیز ردیف ملی برای استان تعریف شود.

وی با بیان اینکه هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبارات جهت ساماندهی پسماند نیاز داریم، افزود: شهرداری های استان با مشکل تامین منابع مالی مواجه اند و نمی توانیم شهرداری ها را در حد انتظار در ساماندهی پسماند سهیم کنیم اما امیدواریم شهرداری ها را عادلانه مشارکت دهیم تا عقب ماندگی ها جبران شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها