امروز : 7 اردیبهشت 1403

بانوان نقش آفرین دستگاه های اجرایی مازندران در دفاع مقدس تجلیل شدند

مدیرکل بانوان: نیازمند کار تخصصی در حوزه بانوان ایثارگر هستیم

کد خبر : 82883 20 خرداد 1398
پ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در جلسه تقدیر از بانوان حماسه ساز و پشتیبان جنگ مازندران که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در حوزه ایثار و شهادت به نقش بانوان حماسه‌ساز و پشتیبان دفاع مقدس پرداخته نشده است و این نقش نیازمند کار تخصصی است. ‎

 

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سمیه قاسمی طوسی امروز اظهار کرد: نقش زنان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل بوده است، آنها هم در پشت جبهه و هم در خط مقدم بسیار تاثیرگذار بودند.
وی افزود: اگر بانوان ما صبوری و گذشت نداشتند و همسران و پسران رشید خود را برای رفتن به جبهه بدرقه نمی‌کردند و یا پشتیبانی از رزمندگان توسط آنها صورت نمی‌گرفت؛ ما در مبارزه سختی که با دشمنان داشتیم، پیروز نمی‌شدیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه آنطور که باید و شاید به ایثارگری بانوان ما پرداخته نشده است، گفت: بعضا کارهایی صورت گرفته اما رفع تکلیفی بوده است، در این حوزه باید کار تخصصی صورت بگیرد.
همسر سردار شهید طوسی نیز با اشاره به دوران سخت جنگ تحمیلی، از صبوری همسران شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها گفت. وی اظهار کرد: واقعا اگر آنها صبوری نداشته و پشتیبانی نمی‌کردند، همسرانشان نمی‌توانستند به جنگ بروند.
*  فرهنگ ایثار و شهادت هر روز عمیق‌تر می‌شود
حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست اظهار داشت: ایثار و شهادت موضوعی نیست که در یک برهه از زمان و در جایی صورت بگیرد و تمام بشود بلکه برای همیشه ماندگار است.
وی با بیان اینکه تجلیل از ایثارگران، تجلیل و شکرگزاری از ماهیت ایثار است، افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگر نماد و اسطوره‌هایی از صبوری و رشادت هستند، آنها بهترین عزیزان خود را از دست داده‌اند و صدماتی دیده‌اند اما همچنان فداکاری می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد:  دلیل جاودانگی ایثار و شهادت، ناشی از فرهنگ غنای اسلامی و البته فرهنگ ایرانی است که برای عزتمندی خود، راه دفاع و مبارزه با دشمن را در پیش گرفته است.
حسن‌نژاد تصریح کرد: فرهنگ غنی حق‌طلبی برای پیشبرد اهداف کشورمان دارای اهمیت است و اگر غیر از این(برای بازی‌های سیاسی) باشد؛ جسارت و نادیده گرفتن این سرمایه ارزشمند است.
وی با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش کردند که فرهنگ شهادت در جامعه ما دیده نشود، افزود: اما می‌بینیم روز به روز و هر چه که جلوتر می‌رویم؛ این فرهنگ عمیق‌تر می‌شود و واقعیت این است که با امور معنوی نمی‌شود مبارزه کرد، شاید در جایی یک مقابله سطحی به‌وجود بیاید اما در ادامه با شکست مواجه می‌شود، زیرا ایثار و شهادت، ماهیت الهی دارد و پیروز قطعی است.
مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: قطعاً انقلاب و اسلام و مرز و بوم، به شهیدان سرافراز نیاز دارد، نمادهایی چون سردار طوسی، خالق طوسی‌های دیگری هستند که امروز در مرزها و خارج از مرزها به مبارزه با دشمنان می‌پردازد.
در پایان این نشست، خانواده‌های شهدا و ایثارگر و شعرای آیینی به بیان خاطره و قرائت شعر پرداختند و در پایان نیز از بانوان حماسه‌ساز و راوی هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد                                                                                                                        لازم به ذکر است؛ خانواده‌هایی که در این مراسم حضور داشتند؛ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران (سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت برق منطقه ای، اداره کل کتابخانه‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه علوم پزشکی)به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری معرفی شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها