امروز : 13 اردیبهشت 1403

حسن نژاد، در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان

باید نسبت به حقوق کودکان در ذهن جامعه حساسیت ایجاد شود

کد خبر : 83155 1 تیر 1398
پ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در این جلسه عنوان کرد: به مباحث مربوط به کودکان باید پیش از گذشته فکر و در ابعاد آن تامل کنیم تا حساسیت های جدی نسبت به حقوق کودکان در ذهن جامعه ایجاد شود. ‎ ‎

حسین حسن نژاد،  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان که با موضوع حقوق کودک برگزار شد، با اشاره به این که خانواده ها می بایست اشرافیت کامل نسبت به نیازهای کودکانشان داشته باشند، مهم ترین معضل کنونی  جامعه در برخورد با کودکان را عدم آگاهی، مهارت و اشرافیت بر نیازهای کودکان دانست.
معاون استاندار با بیان این که شناختی که مجموعه دستگاه ها نسبت به فعالیت های هم دارند محدود و ناکافی است و موجب موازی کاری در ماموریت ها می شود، بیان داشت: باید ماموریت های سازمانی با تمرکز بخشی در دستگاه های متولی و همراهی دستگاه ها و نهادهای دیگر پیگیری و دنبال شود.
حسن نژاد عنوان کرد: به مباحث مربوط به کودکان باید پیش از گذشته فکر و در ابعاد آن تامل کنیم تا حساسیت های جدی نسبت به حقوق کودکان در ذهن جامعه ایجاد شود.
وی با بیان این که باید سمن های حوزه کودکان را ایجاد و تقویت نماییم، گفت: برای ساماندهی حوزه کودکان می بایست حساسیت اجتماعی ایجاد کنیم تا با کمک و ایجاد نهادهای مطالبه گر در درون جامعه همچون سازمان های مردم نهاد تخصصی در راستای بهسازی امور کودکان گام برداریم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در بخش پایانی سخنان خود در خصوص طرح ارتقا مهارت های شغلی زنان و خانواده متناسب با نیازهای جامعه، آموزش تسهیل گران بخش کشاورزی – طرح تولید محصول سالم زراعی و دامی – یادآور شد: باید شناخت مناسبی از حوزه های گوناگون در بخش کشاورزی جهت رونق تولید و فرصت های اشتغال در حوزه بانوان داشته باشیم که یکی از روش های آن هم افزایی و اشرافیت بین دستگاهی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:
کودکان و نوجوانان را نسبت به تاریخ و اصالت خود آشنا سازیم
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: باید کودکان و نوجوانان را نسبت به تاریخ و اصالت خود آشنا سازیم تا تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگیرند.

در این نشست، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در آستانه سی‌اُمین سالگرد تاسیس پیمان‌نامه حقوق کودک هستیم، اظهار کرد: این کنوانسیون موظف به رعایت تمام مواد قانونی در زمینه حقوق اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و مدنی کودکان است که اغلب کشورهای جهان عضو این پیمان‌نامه هستند.
وی افزود: ایران نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی و تاییده شورای نگهبان در اسفندماه سال 72 به این کنوانسیون پیوست.که مسئولیت آن در حال حاضر بر عهده وزارت دادگستری است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: در سالگرد تاسیس کنوانسیون حقوق کودک، جشنواره ملی در تهران برگزار می‌شود، در استان نیز برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.
قاسمی طوسی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما باید - با کمک خانواده و نهادهای اجتماعی که با آن سر و کار دارند - نسبت به وطن خود، اصالت و تاریخ سرزمین خود و امکانات و قوانین کشور خود اطلاع داشته باشند، این اطلاعات به آنها کمک می‌کند که کمتر درگیر مسائل حاشیه‌ای و جوسازی‌ها قرار بگیرند و به میهن خود عشق بورزند لذا وظیفه سنگینی برعهده همه ماست.
وی همچنین در دستور کار دوم این نشست که درباره طرح تولید محصول سالم کشاورزی است، اظهار کرد: نداشتن اطمینان کافی از محصول مورد استفاده، امنیت روانی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد، در همین زمینه با همکاری جهاد کشاورزی و اداره‌کل امور روستایی استانداری مازندران 100 روستای هدف برای آموزش به زنان روستایی برای تولید محصول سالم گیاهی و دامی در نظر گرفته شده است.
در این نشست، تعدادی از بانوان دفاتر امور بانوان ادارات کل استان، همچنین محمدعلی حق‌شناس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ابوعلی مهدی‌زاده نماینده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، آمادگی خود را برای همکاری با استانداری مازندران در زمینه پیگیری و اجرای برنامه‌های ذیل کنوانسیون حقوق کودک و تولید محصول سالم اعلام کردند

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها