امروز : 7 اردیبهشت 1403

سفر یکروزه مدیرکل امور بانوان و خانواده به شهرستان رامسر به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت

جشنواره دستپخت زنان روستایی رامسر برگزار شد

کد خبر : 83771 23 تیر 1398
پ

نهمین جشنواره غذایی بانوان روستایی رامسر به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران و استقبال مردم در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر برگزار شد. ‎

 

 

 

 

نهمین جشنواره غذایی بانوان روستایی رامسر به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران و استقبال مردم در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر برگزار شد.

در این جشنواره، زنان روستایی انواع غذاهای محلی شامل انواع نان، شیرینی، خورشت و دیگر دستپخت های خود را که با استفاده از مواد اولیه در دسترس آماده کرده بودند، به نمایش گذاشتند.

این جشنواره که برای نهمین سال متوالی در رامسر برگزار می شود مورد توجه جمع زیادی از مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران در حاشیه برگزاری این جشنواره بر استفاده از ظرفیت های زنان تاکید کرد و گفت: یکی از تاکیدات مهم وزیر کشور در دیدار با استانداران و فرمانداران استفاده از ظرفیت بانوان است.

سمیه قاسمی طوسی افزود: به همین خاطر فرمانداران باید از ظرفیت ها و پتانسیل بانوان فرهیخته شهرستان در معاونت های مختلف استفاده کنند.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های بانوان را در معرفی ظرفیت های بانوان موثر دانست و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مطالبات زنان ایجاد نمایشگاه خود اشتغالی دائمی برای عرضه محصولات تولیدی و توانمندی انان است تا از این طریق بتوان مشکل فروش محصولات تولیدی انان بر طرف شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران افزود: این مطالبه به دفعات در شورای اداری استان که بالاترین سطح حضور مدیران استانی محسوب می‌شود از طریق استاندار و معاونت اقتصادی مطرح شد اما متأسفانه اراده جدی برای هم افزایی بین دستگاهی میان شهرداری، فرمانداری و سایر نهادهای دخیل در شهرستان‌ها تاکنون وجود نداشته است.

وی به لزوم ایجاد نمایشگاه‌های خود اشغالی دائمی تاکید کرد و گفت: شهرهای ساحلی باید فضایی را به منظور ایجاد نمایشگاه‌های دائمی که درخور ظرفیت توریستی شهر باشد در دستور کار قرار دهند تا گردشگران بتوانند از مراکز محصولات محلی خریداری کنند چرا که هم به رونق خانواده ها و هم شهرستان کمک می کند.

برند فرش دست بافت مازندران

قاسمی طوسی با بیان اینکه در این استان ۳۰ هزار بافنده فرش حضور دارند، اظهار داشت: با تلاش های مختلف انجمن فرش استان مازندران در اتاق بازرگانی به ثبت رسیده و از این پس فرش دستباف زنان استان به نام خودشان در کشور و حتی خارج از کشور عرضه می شود در حالی که پیش از این فرش های زنان مازندران به اسم استان های دیگر به فروش می رساندند.

وی اظهار امیدواری کرد که با این اقدام سود فروش دسترنج زنان روستایی این استان به جیب خودشان برود.

در پایان از نفرات برتر در بخش آشپزی و پخت نان و شیرینی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر یه عنوان گردشگر پذیر ترین شهر مازندران در غرب این استان قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه سفر شهرستانی خود به رامسر در افتتاح شرکت هواپیمایی و گردشگری "روماک پرواز" اظهار داشت: توریست‌هایی که با ملیت‌های مختلف وارد استان می‌شوند هر کدام از بازار و مناطق گردشگری به ویژه غرب مازندران دیدن می‌کنند، آنچه از ورود توریست‌ها حاصل می‌شود باید به نفع استان باشد.

وی افزود: حضور توریست‌های خارجی یا داخلی که دارای زبان و فرهنگ و قومیت خاص خود هستند نباید در فرهنگ و هویت ما تاثیرگذار باشد، بلکه فرهنگ میزبان باید بر آنها غالب شود.

قاسمی طوسی تصریح کرد: آنچه که ما باید از فرهنگ کشورهای دیگر بیاموزیم و یا آنها در خاطرات خود از سفر به مازندران به یاد داشته باشند، میهمان‌نوازی، احترام، راستگویی و درستی است، اما هویت و اصالت شاخصه‌های خاصی است که اگر تغییر یابند، سبب تهدید فرهنگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: غذاهای مازندران با تنوع و مزه‌های منحصربه‌فردی که دارند باید به عنوان جذابیت‌های گردشگری مورد توجه قرار بگیرد که به ویژه در بومگردی‌ها باید برجسته شود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های مهم و شاخص مناطق را باید معرفی و از این طریق در حفظ سرمایه‌های انسانی تلاش کنیم.

در ادامه ی حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده در شهرستان رامسر، افتتاح مرکز مشاوره روانشناختی شوق زندگی،نشست با اعضای ستاد امور بانوان و خانواده فرمانداری رامسر، بازدید از مجتمع نگهداری فرزندان بی سرپرست رحیمیان و دیدار با خانواده محترم شهید عزیزی صورت پذیرفت.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها