امروز : 7 اردیبهشت 1403

در چهارمین روز هفته دولت

سه پروژه عمرانی، کشاورزی و گردشگری در محمودآباد افتتاح شد

کد خبر : 85112 5 شهریور 1398
پ

سه طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری امروز سه‌شنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران و گلچوب مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری مححودآباد و فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در شهرستان محمودآباد به بهره‌برداری رسید. ‎

این طرح‌ها شامل افتتاح یک واحد تولیدی صنایع دستی در شهرک صنعتی تشبندان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال ،نصب دستگاه فیبرنوری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در شهر سرخرود و تجهیز و بهسازی اراضی کشاورزی در روستای ارمک کلا با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال است.

گارگاه صنایع دستی که از مهمترین طرحهای امروز هتفه دولت در محمودآباد بود در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع بنا شده است که به صورت شرکت تعاونی فعالیت خواهد کرد.

با افتتاح این  شرکت تعاونی برای ٢٢ نفر به طور مستقیم و ١٠٠ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شغل شده است و تولیدات ظروف  چوبی و صادرات به کشورهای حاشیه خزر از بزنامه های این شرکت صنایع دستی است.

علاوه بر این طبق گفته مسئولان میراث فرهنگی قرار است که محصولات این کارگاه به کشورهایی همچون، سویس، لهستان، آلمان، فرانسه، کانادا و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شود.

 امسال در هفته دولت ٢٢ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح می شود که از این تعداد پروژه، ١٩ مورد در بخش دولتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال  در بخش خصوصی هزینه و اجرا شده است.

 

اشتراک گذاری