امروز : 13 اردیبهشت 1403

شورای اداری

شورای اداری

کد خبر : 85777 21 شهریور 1398اخبار تنکابن
پ

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان راس ساعت 8 روز پنجشنبه مورخ 21/06/98 با حضور حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، روسای ادارات ، دستگاهها و ... در مصلی شهید بهشتی شهرستان تنکابن برگزار گردید. ‎

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان راس ساعت 8 روز پنجشنبه مورخ 21/06/98 با حضور حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، روسای ادارات ، دستگاهها و ... در مصلی شهید بهشتی شهرستان تنکابن برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و قرائت فرازی از وصیتنامه شهید والا مقام هادی صدیقی آغاز گردید.

 جناب آقای عسگرپور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی  فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن :

ابراهیم عسگرپورمعاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن در هفتمین جلسه شورای اداری تنکابن:

عسگرپور معاون فرماندار ویژه تنکابن در این جلسه ، با گرامیداشت انتصاب امام‌جمعه شهرستان و اعلام تجدید پیمان دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان و تقدیر از تلاش‌های امام‌جمعه سابق افزود : از هیچ تلاشی برای همراهی با امام‌جمعه جدید شهرستان دریغ نخواهیم کرد.

وی داشتن نیروهای مخلص و متخصص و متدین در شهرستان را از ویژگی‌های مهم برشمرد و گفت : انشالله با وفاق و همدلی شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شهرستان باشیم و از همراهی مسئولان در سرکشی به مساجد و تکایا و تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی ، نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران ، بسیج و نیروهای بسیجی در برقراری نظم و امنیت در ایام عزاداری سالار شهیدان تقدیر می‌کنم .

وی با تأکید براینکه برای ایجاد وحدت ، خدمت‌رسانی و آرامش در شهرستان به‌سوی همگان دست نیاز دراز می‌کنم تصریح کرد : باید تلاش کنیم زمینه حضور و حداکثری مردم را در انتخابات پیش روی را فراهم نماییم.

 جناب آقای باقری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن :

حسن باقری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولان ادارات شهرستان تنکابن  بیان داشت :

ازنظر پروژه‌های تملک و دارایی سال خوبی را پشت سر گذاشتیم 260 پروژه عمرانی با اعتبار 25 میلیارد و 700 میلیون تومان با پیشرفت 90 درصدی انجام‌شده است و در سال جاری نیز 215 پروژه تعریف‌شده است.

وی با اشاره به سالگرد وقوع سیل در شهرستان گفت: 39 میلیارد و 600 میلیون تومان برای 56 پروژه حوادثی در نظر گرفته‌شده است و 74 درصد پروژه بهره‌برداری شده و حدود  هفت پروژه هنوز شروع نشده است.

باقری با اشاره به شرایط حساس شهرستان بر لزوم مراقبت از پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: ساماندهی رودخانه‌ها که آرزوی چندین ساله شهرستان بود در حال محقق شدن است.

کاسگری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن :

 ام البنین کاسگری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در هفتمین جلسه شورای اداری بیان داشت :

رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اولویت کاری حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان است و برگزاری جلسات متعدد کار گروه اشتغال و کمیته تسهیل و رفع موانع تولید جهت پیگیری امور مربوطه ،در کنار مسایل اجتماعی ، سیاسی و... حایز اهمیت است.

ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن از همراهی و همکاری دستگاههای متولی جهت پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی تخصیص بسته های رونق تولید ، پیگیری احیا واحدهای تولیدی راکد و... تقدیر و تشکر می نمایم.

وی معرفی خوب تنکابن را وظایف تک تک مدیران دانست و اظهار داشت : امیدوارم با همکاری همه جانبه مدیران با رویکرد علمی و عملی در مسیر توسعه شهرستان گام بر داریم . ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه که همواره یاریگر ما بوده و هستند بیان داشت : باید از ظرفیت رسانه ها در این راستا استفاده نمود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری بانکها ، به نقش  موثر آنها بعنوان تامین کننده منابع مالی واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی  اشاره و بیان داشت : در بخش پرداخت تسهیلات بانکی تلاشهای خوبی انجام شده است و پیگیرهایی که در زمینه امهال وام و بسته رونق تولید انجام شد ، مطلوب بوده است.

 جناب آقای محسنی بند پی ریاست دادگستری شهرستان تنکابن  :

 نبی محسنی بند پی ریاست دادگستری شهرستان تنکابن در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان بیکاری و اشتغال را در بروز فساد مؤثر دانست و گفت : باید برای مقابله با قاچاق و سودجویی‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را ازجمله وظایف مدیران برشمرد و تعامل دستگاه‌ها را با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در زمینه پیشگیری از جرم لازم دانست و گفت : جلوگیری از ساخت‌وساز بی‌رویه و تغییر غیرمجاز کاربری وظیفه مهم است و باید زمینه بروز تخلفات را کم کرد.

محسنی از مسئولان خواست تا در پاسخ به استعلام نهایت سرعت و دقت داشته باشند و در زمینه حفظ انفال نیز اظهار داشت: منابع ملی را باید حفظ کنیم و به آیندگان تحویل دهیم.

 سعدی پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تنکابن :

علیرضا سعدی پور در جلسه شورای اداری بعد از سلام و عرض تسلیت ایام ماه محرم بیان داشت :

آموزش و پرورش شهرستان تنکابن با دارا بودن ۲۷ هزار دانش آموز،  ۱۸۰۰ نفر شاغل و ۳ هزار نفر بازنشسته مشغول فعالیت های آموزشی و تربیتی برای ۲۲۶ مدرسه در سال تحصیلی جدید است که در سال گذشته بالغ بر ۸۰ نفر دانش آموز راه یافته به المپیاد های علمی کشوری و ۸۰ نفر رتبه های برتر در کنکور سراسری داشته ایم .

وی در ادامه گفت : ما در سال جدید اجرای پروژه مهر را در دستور کار داریم.پروژه مهر نماد برنامه ریزی ، سازماندهی، مدیریت ،هماهنگی و ارزیابی عملکرد است.

پروژه مهر اثر بخشی نظام تعلیم و تربیت را میسر خواهد کرد. در راستای پروژه مهر کارگروه‌های مختلفی داریم که هر یک از این کار کارگروه ها کار سازماندهی و برنامه ریزی را بر عهده دارند و میتوانند به اثر بخشی نظام تعلیم و تربیت کمک نمایند که این کارگروه ها شامل: کارگروه سازماندهی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی، کمیته تعمیر و تجهیز ،کمیته توجیه و تبلیغ می باشند.

وی ادامه داد : برای بازگشایی مدارس در ۳۱ شهریور، روز شکوفه ها را در دبستان شاهد خواهیم داشت .

همچنین در بخش های مختلف شهرستان ، در شیرود دبستان شهید درویش ، در نشتارود دبیرستان حضرت فاطمه زهرا (س) و در شهر خرم آباد دبستان شهید عینی برای بازگشایی اول مهر برنامه ریزی شده است.

وی در پایان گفت : نگرانی آموزش و پرورش شهرستان ، وضعیت دبیرستان شهید رزاقی نشتارود است که علی رغم همه تلاش های مسئولین شهرستان با حکم بنیاد اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد محترم شهید پلمپ شده و ما با هماهنگی مدیرکل محترم جناب آقای نیکزاد جهت معاوضه زمین ،مکاتباتی انجام دادیم ولی متاسفانه هنوز هم به نتیجه نرسیده است، از مسئولین محترم خواهشمندم که جهت بازگشایی این مدرسه و جلوگیری از حوادث احتمالی به ما کمک نمایند.

  پزشکی رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن :

 تقی پزشکی با بیان اینکه مجموعه شوراها در کنار امام‌جمعه و سایر مسئولان به خدمت ادامه خواهند داد به مشکلات فراروی اخذ سند اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات ناشی خلاء های قانونی است.

وی مشکل آب شرب منطقه شیرود را نگران‌کننده دانست و با اظهار اینکه آب شرب منطقه قابل‌استفاده نیست خواستار رفع آن شد و گفت: شوراها در خاک‌ریز اول مراجعات مردمی قرار دارند و از مسئولان انتظار داریم مشکلات را رفع کنیم.

وی با اظهار اینکه برای حل مشکلات بیکاری و اشتغال باید سرمایه‌گذار جذب کنیم خواهان همراهی مسئولان و دستگاه‌های مختلف شد.

 حجت الاسلام هدایتی امام محترم جمعه شهرستان تنکابن :

 امام جمعه تنکابن حجت الاسلام سید مهدی هدایتی در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله بیان داشت: شایسته است امروز شیعیان تلاش کنند تا همان ویژگی های یاران امام حسین(ع) را داشته باشند و از این ویژگی ها برای مقابله با یزید زمان استفاده کنند. برای آمریکا قابل تحمل نیست که دانشمندان جوان ایرانی به دانش هسته ای دست پیدا کنند و لذا به دنبال ذلیل کردن مردم ایران هستند. بر این اساس وظیفه همه ما این است که در مقابل یزید صفتان زمان ایستادگی کنیم.(هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة) همچنین دو صفت اصلی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی پاکدستی و حسن خلق می باشد.

حجت الاسلام هدایتی ضمن تشکر از زحمات حاج آقا پوراکبر بیان داشت در بحث نهاد نماز جمعه فرد مطرح نیست بلکه صحبت از جایگاه نماز جمعه است. مقام معظم رهبری نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی هستند و امام جمعه به نوعی نماینده نظام محسوب می شود و لذا شایسته است خطیب جمعه یک تعامل  خوب با مسئولین داشته باشد . از  طرف دیگر امام جمعه باید حامی و پشتیبان مردم باشد چه اشکال دارد در ادارات ما در در جایی که می توان برای حل مشکل مردم قانون را خم کرد این کار انجام شود. خم کردن قانون تا جایی که منجر نقض قانون نشود اشکال ندارد.

امام جمعه تنکابن خاطر نشان کرد: اجازه نمی دهیم تعداد نامه ها ارسالی به ادارات از طرف نهاد نماز جمعه زیاد شود اما توقع از مسئولین محترم این است که اگر برای حل مشکل مردم توصیه نامه ای ارسال شد توجه و عنایت و ویژه داشته باشند.

وی افزود: کار انجام دادن برای مردم از منویات مقام معظم رهبری در مدیریت جهادی است و اینجانب برای حل مشکلات مردم آمادگی کامل دارم که به همراه مسئول مربوطه پیش هر مسئول بالا دستی(استانی و کشوری) بروم.

حجت الاسلام هدایتی در ادامه به موضوع نماز و خطوط قرمز نظام پرداخت و بیان داشت: از روسا و کارمندان ادارات توقع بر این است که در نماز جماعت ادارات و نماز جمعه حضور پر رنگ داشته باشند خطوط قرمز نظام باید رعایت شود مقام معظم رهبری میفرمایند: انقلابیی وغیر انقلابی و شایسته است نسبت این مسائل توجه ویژه صورت گیرد. از این به بعد با مسئولین محترم شهرستان صحبت های دوستانه فراوانی صورت خواهد گرفت و ان شا الله در اجرای قانون سلیقه وجود داشته باشد.

خطیب جمعه تنکابن در پایان با اشاره به شعر معروف «ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم» بیان داشت: به امید روزی که پرچم نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری به دست آقا بقیه الله اعظم امام زمان(عج) سپرده شود.

حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن :

سید امیر حسینی جو  در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و مدافعان حرم از قول مقام معظم رهبری اظهار داشت : که مدافعان حرم باعث حفظ حرمت حرم آل الله و مانع از تخریب آن توسط عوامل داعش و ... شدند و این جان فشانی را باید در همیشه تاریخ ارج بنهیم.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های امام جمعه شهرستان، هدف از برگزاری جلسه شورای اداری در مصلی را تجدید میثاق با ارزش های دینی و اسلامی یاد کرد و گفت:

مکان نماز جمعه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری : قرارگاه فرهنگی است و این تعیین کننده استراتژی نظام است.

فرمایش مقام معظم رهبری که بیان می دارند: «من یک انقلابی ام» ، منظور عمل انقلابی است و خدمت به مردم عمل انقلابی است و این انتظار آحاد مردمی است.

فرماندار ویژه تنکابن در جلسه شورای اداری با تأکید بر فراهم کردن زمینه خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان اظهار داشت : کلیه دستگاهها اعم از فرمانداری ، بخشداری ، شهرداری ، بانکها و ... در کنار امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی و با تعامل و همراهی میتوانند زمینه خدمتگزاری به مردم و آبادانی بیشتر شهرستان را فراهم نمایند.

حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با تأکید به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت مسایل اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت : توفیقات خوبی در حوزه‌ دفاعی ، امنیتی و حتی اقتصادی حاصل شد اما به حوزه فرهنگی و اجتماعی باید توجه بیشتری شود.

لازم است با همراهی و همکاری نماینده محترم مجلس و امام محترم جمعه فضایی ایجاد شود تا مشکلات و مطالبات شهرستان به سمع مسئولین استانی برسد.

اختلاف سلیقه وجود دارد و این لازمه کار است  اما در خصوص مسایل اساسی و کلان شهرستان وحدت و انسجام  وجود دارد.

حسین زادگان استاندار محترم مازندران در گفتار و رفتار ثابت کرد بدنبال همگرایی در استان است و لازم است از این فرصت نهایت استفاده بشود.

 

 

اشتراک گذاری
پیوند ها