امروز : 8 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

سمن ها نقشی محوری در تدبیر مشکلات حوزه بانوان دارند

کد خبر : 90219 14 بهمن 1398
پ

سمیه قاسمی طوسی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر؛ گفت: سمن ها نقشی مهم و محوری در تدبیر چالش ها و مشکلات حوزه بانوان استان دارند. ‎ ‎

 

سمیه قاسمی طوسی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پاسداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: سمن ها نقشی مهم و محوری در تدبیر چالش ها و مشکلات حوزه بانوان استان دارند.

وی در ادامه به پیچیدگی جوامع در دنیای مدرن اشاره و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی و با وجود مشکلات متعددی که جامعه زنان با آن دست به گریبان است بهترین گزینه ما کمک خواستن از مردم و سازمان های مردم نهاد است که می تواند بازوان توانمندی برای بخش دولتی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه به حمایت استاندار از برون سپاری تکالیف و کمک گرفتن از سمن ها و تشکل ها اشاره کرد و افزود: در حوزه زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، امور خیریه و تهیه و تامین جهیزیه، سلامت و حقوق شهروندی بیش از 60 سمن دارای مجوز فعالیت در استان هستند.

وی همچنین گفت: این سمن ها به دلیل بهره مندی از متخصصان و افراد دلسوز و همچنین فعالان زنی که عاشقانه پیگیر مشکلات هم نوعان و هم جنسان خود هستند، یکی از ابزارهای مهم بخش دولتی در شناسایی دقیق چالش ها و مشکلات حوزه زنان و کودکان محسوب می شوند.

سمیه قاسمی طوسی در پایان به توجه ویژه دولت به نقش آفرینی بیشتر سمن ها اشاره کرد و یادآور شد: با تدبیر معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، دوره توان افزایی مخصوص تشکل ها و سمن های تخصصی حوزه بانوان روز گذشته در تهران برگزار شد و 15 نماینده از این سمن ها در دوره مورد نظر شرکت کردند که به اعتقاد من می تواند نتایج مطلوبی داشته باشد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها