امروز : 7 اردیبهشت 1403

برگزاری یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن

کد خبر : 90897 28 بهمن 1398اخبار تنکابن
پ

یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان، رأس ساعت 13 روز دوشنبه مورخ 98/11/28، با حضور سید امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن، رؤسای ادارات، دستگاه های اجرایی و ... در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. ‎

 

     در این جلسه ضمن قرائت وصیتنامه شهید بزرگوار علی باقری گرمارودی، رئیس کتابخانه عمومی شهرستان، کتاب " بچه های حاج قاسم " را معرفی کرد .

    در ادامه دکتر نژاد مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن، در خصوص کرونا ویروس و راه های پیشگیری از آن، موارد بهداشتی را در جلسه مطرح نمودند .

سپس خانم مرغوب مسئول کانون پرورش فکری، به گزارش اقدامات کانون در ایّام دهه مبارک فجر اشاره کرد .

باقری رئیس حوزه قضایی خرم آباد:

    باقری رئیس حوزه قضایی خرم آباد در جلسه شورای اداری، ضمن مطرح کردن نکاتی در خصوص سلامت و امنیت انتخابات و مصداق هایی از تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: در بخش خرم آباد بعد از تشکیل هیأت اجرایی و حضور ناظرین در جلسات متعدد، موضوعات انتخابات را پیگیری کردیم .

    وی افزود، در انتخابات سلامت، نظارت و امنیت مطرح است که بحث سلامت و امنیت دو موضوع مهم انتخابات است که از زمان شروع کار مدنظر همه حوزه ها است ،

    باقری در ادامه گفت: در حوزه قضایی تمام موارد بر اساس قوانین انتخابات و قوانین جزایی به صورت فوق‌العاده بررسی می شود و تا این لحظه در حوزه خرم‌آباد هیچ‌گونه ثبت شکایت و تخلفات انتخاباتی نداشتیم .

     در قانون انتخابات در مجموعه قوانین جزایی و تخلفات انتخاباتی سه مورد باید بررسی شود :

    اولین مورد بحث ساختار است که باید از سلامت و امنیت برخوردار شود. دومین مورد خود کاندیداها هستند که مستقیم به آنها مربوط می شود و مورد سوم یکسری مسائل و اشخاصی است که غیر از ساختار حکومتی و نامزدها هستند که می تواند مردم یا هر شخص دیگری باشد .

    در قانون برای همه این تخلفات مجازات هایی مشخص شده است. از ۸ روز قبل تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات زمان تبلیغات کاندیداها است که در قانون مشخص شده است و در روز انتخابات باید تمام تبلیغات در محل های صندوق رأی پاکسازی شود .

سیّد امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن :

فرماندار ویژه تنکابن در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن عنوان کرد ؛

۳۳۳ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه  تنکابن پیش بینی شده است .

 

    فرماندار تنکابن در پایان جلسه عنوان کرد: ۳۳۳ شعبه اخذ رأی برای جمع آوری آراء مردم حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد در انتخابات دوم اسفند ماه پیش بینی شده است که 270 شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار هستند .

    وی با تأکید بر رعایت قانون مداری در انتخابات افزود: انتظار ما این است که همه مدیران و کارکنان با ایجاد یک بسیج عمومی برای حضور در پای صندوق‌های رأی به افزایش سطح مشارکت عمومی کمک کنند .

    حسینی جو با بیان اینکه رکن اصلی نظام اسلامی جمهوریت آن است، اضافه کرد: انتخابات یک پدیده و رفتار در جهت اجرای دموکراسی است.

    وی با تأکید بر اینکه در شرایطی مانند جنگ، ترور و حوادث غیر مترقبه هیچگاه انتخابات در کشور تعطیل نشده، اظهار داشت: تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان کشور همواره بر برگزاری انتخابات و رعایت اصل مردم ‌سالاری دینی بود .

    نماینده عالی دولت در تنکابن ضمن قدردانی از هیأت‌های سه‌گانه، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، شهرداران، بخشداران و دهیاران، از دستگاه‌های اجرایی خواست، انتخابات را جدی گرفته و بر اساس ماده 11 قانون انتخابات، همه امکانات مورد نیاز را در اختیار برگزاری این رویداد سیاسی بگذارند .

    وی ضمن قدردانی از حضور گرم نامزدهای انتخاباتی به دلیل ایجاد شور و گرما در جامعه از آنان خواست تا تبلیغات انتخاباتی را در چهار چوب قانون انجام دهند و بر رعایت اخلاق از سوی آنان تاکید کرد .

    فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: با رعایت اخلاق مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها بدعت نامناسب در جامعه بنا گذاشته نمی‌شود و این نامزدها می‌توانند در فضای آرام و به دور از تخریب برنامه‌هایشان را ارائه داده و مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند .

    وی با اشاره به برخی بد اخلاقی‌ها در فضای مجازی و حقیقی خاطر نشان کرد: یک نفر از این ۱۱ نفر نامزد به مجلس می‌رود و برای آبادانی این حوزه انتخابیه باید ابتدا خودمان و رفتارمان را تغییر دهیم .

    حسینی جو با بیان اینکه فرمانداری و هیأت‌های سه گانه در برگزاری انتخابات نگاه بی‌طرفانه دارند، گفت: امانتداری از آراء مردم موضوع بسیار مهمی برای ما بوده و برای اجرای دقیق قانون انتخابات با هیچکس تعارف نداریم .

    فرماندار ویژه تنکابن ادامه داد: مسئولیت فقط گرفتن القاب و عناوین نیست بلکه نیاز به ساز و کارها و موضوعاتی دارد تا بین مردم و مسئولان وصلت ایجاد شود .

    وی با اشاره به صداقت و روحیه جهادی سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت؛ حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه این سردار شهید بیانگر صداقت او با مردم و نمود آن در جامعه است .

در پایان مصوبات ذیل به تصویب رسید :

 

 

  • با عنایت به انتخابات 2 اسفند سال 98 ، تشویق به حضور حداکثری آحاد مردم، در پای صندوق رأی از سوی بخشداران و شهرداران، با همکاری دهیاری ها و شوراها، با بکار گیری از ظرفیت خبرنگاران صورت گیرد .
  • تمام ادارات بر اساس ماده 11 قانون انتخابات موظف هستند، تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار شورای هماهنگی انتخابات مستقر در فرمانداری به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد سیاسی قرار دهند .
  • همه مدیران و کارکنان با ایجاد یک بسیج عمومی برای حضور در پای صندوق‌های رأی به افزایش سطح مشارکت عمومی کمک کنند .
  • در ایّام انتخابات حفاظت و حراست از محیط ادارات و پایش محیط پیرامون آن به عهده رئیس اداره می باشد و مسئول مستقیم پاسخگویی به هرگونه حوادث احتمالی هستند .
  • با توجه به اینکه همه مدیران دارای شخصیت حقوقی بوده و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و ادارات نیز در انتخابات مسئولیت دارند؛ لذا بی طرفی و رعایت قانون تا پایان فرایندهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار دهند .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها