امروز : 7 اردیبهشت 1403

فرماندار ویژه تنکابن در نشست با خبرنگاران عنوان کرد:

فعالیت داوطلبانه ۶۰۰ بسیجی در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در تنکابن

کد خبر : 91449 29 اسفند 1398اخبار تنکابن
پ

سیّد امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن، در نشست خبری 29 اسفند ماه که به منظور اعلام آخرین وضعیت شهرستان در مواجهه با کرونا و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در آگاه سازی مردم برای خودداری از خروج غیر ضروری از منازل در ایّام عید برگزار شد، از اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از کرونا در شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ملی شناسایی و پیشگیری از کرونا، سلامت بیش از ۸۴ هزار و 722 نفر از روستاییان بررسی شد که تعداد مبتلایان مشکوک به کرونا کمتر از یک درصد بوده و تعداد مراجعان روستایی به بیمارستان شهید رجایی تنکابن هم کاهش داشته است . ‎

    فرماندار تنکابن خاطر نشان کرد: وضعیت ما در شهرستان زرد است؛ اما برای شرایط قرمز احتمالی در آینده برنامه ریزی کرده ایم و نگرانی چندانی در این زمینه وجود ندارد .

  وی تعداد افراد بستری ناشی از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی را حدود ۱۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد  ۱۱۱ نفر ترخیص و پنجاه نفر مشکوک به کرونا هستند .

حسینی جو همچنین گفت: ۴۹ درصد از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان تنکابن در روستاها زندگی می کنند که با این وجود آمار مبتلایان به کرونا در روستاهای این شهرستان کمتر از یک درصد است .

   فرماندار ویژه تنکابن افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که بین بیمارستان خصوصی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان امضاء شد مقرر گردید: بیماران غیرکرونایی به ویژه بانوان باردار، با تعرفه دولتی در بیمارستان خصوصی پذیرش شوند .

   نماینده عالی دولت در شهرستان تنکابن بیان کرد : بنا بر اعلام بهداشت جهانی از 2 الی ۱۶ فروردین ۹۹ ، اوج فعالیت کرونا در ایران است و انتظار داریم مردم نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند و با ماندن در منازل از تردد های غیر ضروری خودداری کنند .

  این مسئول تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا را ۵ نفر در این شهرستان اعلام و تصریح کرد: ۶۰۰ نفر از بسیجیان به صورت داوطلبانه به خدمت رسانی مشغول هستند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار ماسک توسط پایگاه‌های بسیج تولید و رایگان توزیع شد .

 

  وی با اشاره به اینکه امکانات بیمارستانی فقط پاسخگوی نیاز مردم منطقه می باشد، از مسافران و گردشگران خواست تا گذر از این بحران به شهرستان تنکابن سفر نکنند.

          فرماندار ویژه تنکابن در پایان از همکاری و تلاش اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان تنکابن، کادر بهداشت و درمان، مردم و خبرنگاران و تمام کسانی که در حال تلاش و ایثار در جبهه مقابله با این بیماری هستند قدردانی کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها