امروز : 7 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد:

تولید 700 هزار ماسک و گان توسط زنان سرپرست خانوار

کد خبر : 92218 1 اردیبهشت 1399
پ

سمیه قاسمی طوسی، نقش بانوان را در مقابله با کرونا همه‌جانبه و دارای بیشترین اثرگذاری دانست و گفت که بانوان سرپرست خانوار استان تاکنون ۷۰۰ هزار ماسک و لباس بهداشتی ( گان ) تولید کردند ‎

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به شرایط جدید و نیاز جامعه و همچنین مراکز درمانی، افزود: بانوان سرپرست خانوار استان که تا پیش از این در زمینه تولید پوشاک فعالیت می‌کردند در شرایط کرونایی فعلی، روزانه ۶۷ هزار عدد ماسک و لباس بهداشتی (گان) تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که بیماری کرونا موجب شده تا جامعه به ماسک و کادر درمانی هم به لباس‌های محافظ بیشتری نیاز دارند، سازوکارهایی تعریف کردیم که از ظرفیت این بخش از بانوان بهره ببریم تا بخشی از نیاز جامعه را مرتفع سازیم.

مدیر کل بانوان مازندران گفت: در همین بستر دفتر امور بانوان ‌و خانواده استانداری مازندران ‌با همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی، ساماندهی شبکه پیشران‌ ها و فعالان پوشاک بانوان سرپرست خانوار را سامان داد تا مجموعه‌های توانمند در این زمینه به‌طور جدی وارد عمل شوند.

وی توضیح داد: از میان این مجموعه‌ها ۴۳ پیشران شناسایی شدند که هر یک از آنها ده‌ها نفر تولیدکننده را زیر پوشش و برخی از این مجموعه‌ها حدود ۴۰۰ خیاط را در اختیار دارند و روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک و هفت هزار دست گان تولید می‌کنند.

 

قاسمی طوسی اجرای طرح‌ توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مازندران را که بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است، هم‌سو با شرایط فعلی جامعه و در راستای رفع نیازهای کنونی دانست و گفت: بدیهی است پس از پایان شرایط خاص و بازگشت زندگی عادی، این مجموعه‌ها به تولید لباس بویژه لباس‌های بومی و محلی و پرسنلی روی خواهند آورد.

 
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
پیوند ها