امروز : 7 اردیبهشت 1403

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد:

راه‌اندازی سامانه سخا جهت ساماندهی کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان

کد خبر : 92692 21 اردیبهشت 1399
پ

سعدیه سهرابی، گفت: سامانه سخاوت ایرانیان " سخا " جهت ساماندهی کمک های ضربتی در زمان بحران و کمک های مستمر در زمان غیر بحران برای تمامی نهادها ودستگاه های حمایتی و خیریه های مردم نهاد رونمائی خواهد شد. ‎ ‎

سعدیه سهرابی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان داشت: پس از بررسی های متعدد و آسیب شناسی روشهای شناسایی نیازمندان و توزیع کمکهای مردمی علی الخصوص در زمان بحران سامانه سخا جهت ساماندهی و یکپارچه سازی کمک های مردمی ، جلوگیری از موازی کاری ، ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر طراحی شده است. 

وی اظهار داشت: براساس دستور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تمامی دستگاهها و نهادهای حمایتی و خیریه های مردم نهاد می بایست در این سامانه ثبت نام و لیست مددجویانشان را وارد نمایند و ازین پس ارائه هر گونه خدمات در سطح استان ، تمدید مجوزها و برخورداری از مزایای مالیاتی منوط به ثبت نام در این سامانه می باشد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: بی شک وجود سامانه سخا و شفافیت در ارائه خدمات موجب ارتقاء شاخص اعتماد در بین مردم ، خیرین و مسئولین خواهد شد و و در یک بازخورد منطقی ، افزایش سرمایه اجتماعی موجب مشارکت همه اقشار جامعه و ایجاد حس نوعدوستی در سطح جامعه می گردد. 

شایان ذکر است در این سامانه فرآیند شناسایی و حمایت از افراد بنحوی است که کرامت انسانی نیازمندان حفظ خواهد گردید و اطلاعات شخصی آنها بصورت محرمانه درج خواهد شد.

اشتراک گذاری
پیوند ها